Puch Maxi 4 takter, hvad kan jeg gøre?
: 19. februar 2012 17:42
Hej. Jeg har lige erhvervet mig endnu en Puch Maxi, men der er nu kommet et problem.
Jeg har lige skiftet hel ny tænding med nye platiner, og pakningerne er også skiftet. Når jeg drejer gashåndtaget 3/4 dele om, så begynder den at gå ujævnt/4 takte, hvis jeg slipper gashåndtaget lidt går den normalt igen. Dette gjorde den også inden der kom ny tænding. Plumpen er boret, til information. Ellers er den lovlig.
Jeg har selv et par muligheder til hvad det kan skyldes.
- For stor dyse? Tidligere ejer kendte ikke dyse nummeret, og det står heller ikke på dysen. Det er en rund karburator, så standard dysen er vel 54 - 56, hvis jeg ikke tager fejl - (ret mig gerne). Skal jeg prøve en dyse 58 - 60 og 62, eller skal jeg højere op eftersom den er boret? Kan det være en for lille dyse, så den får for lidt benzin, når den kommer op i fuld omdrejninger?
Jeg har også tænkt på blandingen af luft og benzinen, men jeg ved ikke helt med sikkerhed hvordan dette justeres.
Har i en idé til hvad det kan være, så vil jeg sætte stor pris på det.
Dysen med fjeder på, er det ikke tomgangsdysen? Den har jeg lige justeret efter den var blev kørt varm, men kunne ikke mærke tydelig forskel. Den trak måske en lille smule bedre. Jeg havde efter den lille tur tændrøret af, men jeg kunne ikke bestemme om det var sod eller olie. Det var hvertfald sort.
God søndag til jer.
Jeg har lige skiftet hel ny tænding med nye platiner, og pakningerne er også skiftet. Når jeg drejer gashåndtaget 3/4 dele om, så begynder den at gå ujævnt/4 takte, hvis jeg slipper gashåndtaget lidt går den normalt igen. Dette gjorde den også inden der kom ny tænding. Plumpen er boret, til information. Ellers er den lovlig.
Jeg har selv et par muligheder til hvad det kan skyldes.
- For stor dyse? Tidligere ejer kendte ikke dyse nummeret, og det står heller ikke på dysen. Det er en rund karburator, så standard dysen er vel 54 - 56, hvis jeg ikke tager fejl - (ret mig gerne). Skal jeg prøve en dyse 58 - 60 og 62, eller skal jeg højere op eftersom den er boret? Kan det være en for lille dyse, så den får for lidt benzin, når den kommer op i fuld omdrejninger?
Jeg har også tænkt på blandingen af luft og benzinen, men jeg ved ikke helt med sikkerhed hvordan dette justeres.
Har i en idé til hvad det kan være, så vil jeg sætte stor pris på det.
Dysen med fjeder på, er det ikke tomgangsdysen? Den har jeg lige justeret efter den var blev kørt varm, men kunne ikke mærke tydelig forskel. Den trak måske en lille smule bedre. Jeg havde efter den lille tur tændrøret af, men jeg kunne ikke bestemme om det var sod eller olie. Det var hvertfald sort.
God søndag til jer.