Ja det er en 30 knallert.
Jeg har set dine to sider. Jeg synes de er meget godt skrevet og meget detaljerede. Det eneste er at batterierne ikke længere er 33 men 36 ah (selvfølgelig er der stadig nogle der kører med de gamle).
Jeg købte min som brugt (300 km kørt). Grunden til at den var leveret tilbage var fordi den ikke kørte langt nok, sælgeren sagde at den havde kørt omkring 54 km på opladningen (60 km lovet) hvilket køberen åbenbart ikke var tilfreds med. Jeg har omkring 20-25 km at tilbagelægge hver dag så jeg tog mod tilbuddet og sparede et par tusind. T-hansen viste mig hvordan jeg skulle gøre hvis den skulle køre hurtigere. Han sagde over 50 km/t hvilket min aldrig har kørt. Problemet med at fjerne sikringen er at så ryger garanti mm. Derfor kørte jeg først uden at pille ved den. Jeg vurderede at jeg kunne bruge den i to dage da det ikke var mere end 50 km. Første dag gik fint, skal lige sige at det var efterår og måske lidt koldt. Anden dag var der ikke mere strøm da jeg nåede halvvejen på hjemturen. Det vil sige at det var omkring 35-40 km den havde kørt. Dette var næsten halvdelen af hvad produktet lovede. Nu skal det siges at e-buddy’en ikke er som en almindelig scooter når den løber tør. En almindelig scooter går ud, men el-scootere har altid som en ekspotentiel funktion en lille spænding tilbage, den kunne ikke trække mig men den kunne godt skubbe sig selv, hvilket jeg var utrolig glad for da den vejer over 100 kg. Jeg kører derfor ned til T-hansen og de sender den til reparation på værkstedet. De måler den og siger at batterierne er okay, og giver mig en ny lader da de tror det er den der fejler noget (dengang var der kun de gamle). Problemet var ikke opladeren så jeg indlevere den igen hvorefter de sender den på centralreparation og skifter batterier. Dette løser problemet i et halvt års tid (dog kører den knap 55 på en opladning). Det er efterår og ydeevnen er ikke holdbar til at jeg kan komme frem og tilbage 1 gang. Altså 20-25 km. Jeg indleverer den igen. Der har i mellemtiden været personaleskift så jeg begynder at forklare min historie igen. Den bliver sendt på værksted (ikke central), de finder ud af at forhjulet er punkteret/flænset så jeg skal have nyt på. For sat nyt på (er sådan set den eneste ekstra regning jeg har fået), men det løser ikke problemet, brokker mig igen og får byttet min gamle oplader til en ”Eco” oplader. Dette løser det heller ikke. Jeg brokker mig igen og nu vil de sætte nogle nye batterier i (Spørger om jeg ikke vil vente til de får nogle bedre batterier hjem en halv måned efter, siger jo tak). Så dette er historien om min knallerts værkstedshistorie indtil videre. Det lader til at t-hansen har mange problemer med disse el og deres garantier, har gentagne gange hørt dem sige ”en el-scooter igen” når jeg indlevere den.
Til det med at overhale andre.
I starten dyttede jeg altid. Dette resulterede altid i at cyklisterne vendte hovedet for at kigge (tåbelig ting, hvem skulle ellers dytte af dig) og der gik lang tid før de flyttede sig. Nu overhaler jeg og så må de ellers blive skræmte når jeg har passeret dem. Når jeg holder og venter ved lyskurverne bliver jeg nogle gange stoppet af folk der vil vide hvorfor den er helt lydløs. Mine venner kalder den også Ninja fordi de først ser den når jeg er der. Den er god til at følges med andre. Man kan ligesom snakke med hinanden. Derudover kan man køre ekstremt langsomt på den, når man har lært den at kende. Faktisk så langsomt at jeg kan følges med en der går. Men ja det er nok mere farligt at køre uden lyd, men har dog aldrig oplevet noget på grund af det. Den accelererer meget langsommere end en almindelig scooter. Den bruger også meget kapacitet på at accelerere. Til gengæld bruger den næsten intet på at holde farten, især ikke hvis man kører ned af bakke, for så slår motoren fra og den triller ned ligesom en cykel ud at sige noget.
Jeg vil gerne tage nogle billeder, skriv hvad du vil have
