Jeg har opdateret siderne på elektriske dele på køretøjer med elektrisk motor.
I må gerne gå ind på hver side og læse det hele og give mig forslag til ændringer, fejl, mangler, ideer, fjernelse osv. så det kan blive endnu bedre.
Det skulle gerne være sådan at der er grundlæggende information om alle de dele der findes på elektriske køretøjer på en simpel måde der er til at forstå.
Kom med ideer til siderne om elektriske dele på køretøjer med elektrisk motor
- scootergrisen
- 15. Rang

- Landbo
- 12. Rang

- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Kom med ideer til siderne om elektriske dele på køretøjer med elektrisk motor
Ukendt 1 stik hedder C13 eller C13-T, den sidste benævnelse/udgave vil du forstå benævnelsen af hvis du også viste "handelen" af stikket også. C13 stikket er kompatibel med C13-T mens det modsatte ikke er muligt. Stikkende er normalt mærket 250 Volt 6 eller 10 Amp og bruges derfor kun som ladestik på/til batterier og ikke til at overføre batteriets spænding til controller/motor.
Hilsen Leif.
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang

- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Kom med ideer til siderne om elektriske dele på køretøjer med elektrisk motor
Afsnittet med ladestik indeholder mange kombineret stik der også bruges til at overføre batteriets spænding/strøm til knallerten/scooter/kabinescooter så det vil være forkert at bare kalde dem ladestik.
Du mangler et afsnit med rene DC stik til overførsel af batteriets "guf" til køretøjet. De mest simple er XT60-XT90 der er nemme at finde da de bruges af modelfolket og koster næsten ingenting men mange andre findes, også nogle af dem du kalder ladestik.
Hilsen Leif.
Du mangler et afsnit med rene DC stik til overførsel af batteriets "guf" til køretøjet. De mest simple er XT60-XT90 der er nemme at finde da de bruges af modelfolket og koster næsten ingenting men mange andre findes, også nogle af dem du kalder ladestik.
Hilsen Leif.
- Jes Ascanius
- 3. Rang

- Køretøjer: Piaggio Ape
Clima Furies
Tuning af kabine scootere.
Man kan få så mange motor kit der stor set er lige til at klaske på selv og der kan man jo så vælge noget der kan køre lidt hurtigere, så jeg tænker at tunings afsnit er meget påkrævet også med hvordan så mange af kabine scooterne kan pilles ved så de kan køre lige lidt stærkere altså f.eks. 46 i stedet for 32 etc.
Man kan få så mange motor kit der stor set er lige til at klaske på selv og der kan man jo så vælge noget der kan køre lidt hurtigere, så jeg tænker at tunings afsnit er meget påkrævet også med hvordan så mange af kabine scooterne kan pilles ved så de kan køre lige lidt stærkere altså f.eks. 46 i stedet for 32 etc.