Bundkar karburator VGA street-x EFI Euro 5
- Claus Damsgaard
- 8. Rang

- Køretøjer: VGA street-x EFI Euro 5
Winora F1 (2011)
- Claus Damsgaard
- 8. Rang

Winora F1 (2011)
Re: Bundkar karburator VGA street-x EFI Euro 5
Den skulle lige stå til tørre. Min påhængsmotor kan sagtens druknes. Det er ikke en karbuurator i traditionel forstand, det er ikke retro-model, men gennrmprøvede principper. Hvis man presser for hårdt, kører fuld fart i mere end 7 minutter, ikke venter 10 sekunder på at olietrykket stiger ved kold start.
Gud hjælpe mig om den bliver kørt til alligevel og nu ringer kvaksalveren adjundanter.
Gud hjælpe mig om den bliver kørt til alligevel og nu ringer kvaksalveren adjundanter.
- scootergrisen
- 15. Rang

Det kan være svært at transportere pizza på scooter.
- Claus Damsgaard
- 8. Rang

Winora F1 (2011)
Ja nu har jeg sat en bagagebærer på og en bred og smal cykelkurv med to kraftige elastikker hen over og ned. Det er meget praktisk.
- Landbo
- 12. Rang

- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Claus, din scooter har en elektrisk benzinpumpe siddende inde i tanken og den levere lynhurtigt det benzin din motor har brug for til tøf tøf når du drejer nøglen til tænding................ Altså hvis du husker at fylde noget på tanken naturligvis.Claus Damsgaard skrev: ↑19. juni 2025 18:34 Ja. Det var ikke motoren der lavede en metallisk lyd,
men en misforståelse i cirka 3 sekunder.
Er det muligt, knallerten har haft godt af at stå stille i næsten 3 uger, hvorved noget benzin er fordampet et sted i systemet - hvor der måske er brugt for meget gashåndtag i en medicinsk bevidstløshed???
Den model er begrænset på en måde, hvor gashåndtaget ikke skal drejes i bund, men man når tophastigheden ved 1/2 eller 3/4 gas op eller ned af bakke.
Ha der sidder en sensor i bagtøjet der styrer hvor hurtigt knallerten kan køre. At du så kan køre op af bakke med 3/4 håndtag bør du ikke klage over idet bare viser der er hypper nok under hjælmen til at trække dig derhen du vil.
Hilsen Leif.
- Claus Damsgaard
- 8. Rang

Winora F1 (2011)
- Claus Damsgaard
- 8. Rang

Winora F1 (2011)
Nu var jeg ude at køre i lørdags. Benzin måleren begyndte at svigte. Selvom der var benzin i tanken konstateret ved visual observation, blinkede diplay'et, som om der var 0-1 streg tilbage, og nogle gange viste den to streger. Jeg vidste godt, der var benzin nok, og at jeg ikke ville køre tør. Men alligevel var jeg på cirkle og fylde på. Der var plads til 2,7 liter mere, og altså måtte der være højst 2,3 i tanken i forvejen. Der står i manualen, at man ikke skal eller må overfylde tanken, således at der løber benzin ned over knallerten under sædet.
Er det den der "tomgangsmotor", der pumper benzin og driver indsprøjtningen?
Er det den der "tomgangsmotor", der pumper benzin og driver indsprøjtningen?
- scootergrisen
- 15. Rang

Kan være du bare skal vænne dig til at det er lavet sådan.
Så kan du f.eks. tænke at når den blinker så ved du at der cirka er x mængde bezin tilbage til cirka x antal km.
Flyderen kan jo nok ikke følge benzinniveauet helt op og helt ned. Så om benzintanken er helt fyldt eller 1 liter mindre der viser måske det samme og om benzintanken har 1 liter tilbage eller er tom det viser måske også det samme.
Benzinpumpen og flyderen er øverst på benzintanken ved siden af hvor du fylder benzin på.
Og så er der elektrisk forbindelse til displayet.
Hvis du vil kan du (engang benzinniveauet er lavt) afmontere benzinpumpen og manuelt flytte flyderen op og ned mens du kigger på displayet så kan du se hvordan det fungerer.
Du kunne så bukke stangen med flyderen for at ændre på det hvis du ville.
Så kunne du sikkert få en ekstra streg ved lavt niveau men også 1 ekstra streg forsinkelse ved fuld tank.
Eller bare vænne dig til sådan som den er lavet.
Så kan du f.eks. tænke at når den blinker så ved du at der cirka er x mængde bezin tilbage til cirka x antal km.
Flyderen kan jo nok ikke følge benzinniveauet helt op og helt ned. Så om benzintanken er helt fyldt eller 1 liter mindre der viser måske det samme og om benzintanken har 1 liter tilbage eller er tom det viser måske også det samme.
Benzinpumpen og flyderen er øverst på benzintanken ved siden af hvor du fylder benzin på.
Og så er der elektrisk forbindelse til displayet.
Hvis du vil kan du (engang benzinniveauet er lavt) afmontere benzinpumpen og manuelt flytte flyderen op og ned mens du kigger på displayet så kan du se hvordan det fungerer.
Du kunne så bukke stangen med flyderen for at ændre på det hvis du ville.
Så kunne du sikkert få en ekstra streg ved lavt niveau men også 1 ekstra streg forsinkelse ved fuld tank.
Eller bare vænne dig til sådan som den er lavet.
- Claus Damsgaard
- 8. Rang

Winora F1 (2011)
Ja, hvis jeg ikke ville pille ved den. Og det vil jeg som udgangspunkt ikke.
- scootergrisen
- 15. Rang

Der er formodentligt heller ikke noget i vejen med den.
Bare sådan den er lavet.
Bare sådan den er lavet.