Yamasaki GYS EU45 knallert

Her kan du sælge, bytte, købe og bortgive.
Emner i dette forum slettes automatisk efter 62 dage.
Brugeravatar
GYS
10. Rang
10. Rang
Køretøjer: EU45: Yamasaki GYS
Motorcykel: KTM Duke 200

Yamasaki GYS EU45 knallert

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg har min yamasaki GYS EU45 knallert til at stå, og bruger den ikke.

Jeg betaler stadigt forsikringen, og den står med plade på. https://www.nummerplade.net/nummerplade/aw560.html

Den har mange fejl, og vil ikke kunne synes:
  • Den kører 58 km/t.
  • Dens støddæmper foran er defekt, så den dykker når der bremses, og man flyver nemt en tur forover. Derfor er bedst at kun bruge bagbremse. Bagbremsen er god.
  • Bremselyset fungerer ikke for bagbremsen, kun for forbremsen.
  • En fjeder i gearkassen er sprunget, og den hopper ud af gear. Normalt holder fjederen den fast i gear. Man skal derfor med jævne mellemrum sætte den i gear. Der kan findes en fjeder i reserveknallerten eller i ekstra motor.
  • Dens udstødning er både hullet og lappet. Der er kommet nye huller efter den er lappet.
  • Det er ikke mere muligt at få reservedele til den.
  • Plastik er revnet.
  • Jeg kan ikke huske om speedometeret fungerer, da jeg plejer at bruge GPS.
  • Den starter og kører fint, så længe den ikke falder ud af gear, og man undgår at bremse.
  • Kæden falder af for et godt ord. Men, det er en kæde i god kvalitet (mener det er en D.I.D kæde).
  • Der er OKO i dækkene, og jeg ved ikke, om der er autolapninger.
  • Der er en CTEK ledning for opladning af batteriet. Batteriet er ok.
  • Jeg har en ekstra der er skilt ad, uden hjul, som kan fås som reservedele.
  • Jeg har en helt ny motor FMJ139 der følger med.
  • Den har en GPS holder til Garmin Nuvi 550, men GPS følger ikke umiddelbart med.
  • Jeg anbefaler at den bruges på landet, hvor der ikke er så meget politi, men jeg er blevet stoppet flere gange på den af politiet, og har ikke fået en bøde - jeg plejer at sige den kan køre ca. 54-55 km/t.
  • Du skal have bilkørekort og medbringe mit-id for at kunne overtage den.
Jeg ved ikke, hvad prisen skal være - den er ikke meget værd, da det jo er en kineser og ikke mere er muligt at få reservedele. Da den ikke kan synes, kan den formentligt kun kaldes reservedele "med plade". Den kan køre, og den er sjov at køre på, så længe kæden ikke falder af. Vil man have motorcykelkørekort, kan den måske bruges som træning inden man tager kortet, og mens man tager kortet. Der anbefales at medbringe værktøj (til kæden) og gaffatape når der køres på den. Der er 4 styk af EU 45 typen indregistreret i Danmark, så hvis en af de tre andre har brug for en reservedel, eller en helt ny motor, er den et godt bud.

Jeg har (endnu) ikke taget billeder af den, men her kan du se den som ny:
Billede

Jeg bor omkring Horsens.
Besvar