Side 1 af 2
Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 25. juni 2022 13:10
af Tkg72
Hej
Har lige købt en Kymco og har virkeligt søgt både nær og fjern for at finde en måde at få lidt ekstra på toppen, men fordi det er med indsprøjtning motor og en ECU(sidder på karburatoren) er det vist noget mere bøvlet end på ældre modeller.
Nogle kloge smarte hoveder herinde der har erfaring med at få de nye scootere til at løbe lidt ekstra på toppen.
Har hørt de kan chippes men det koster vist kassen
På forhånd tak.
Thomas
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 25. juni 2022 15:45
af Jps
Knallerten er ny på markedet, så der er nok ikke nogen der kan hjælpe dig pt. Vedrørende chiptuning, kender jeg kun til een model, og det er en Aprillia Ditech, hvor man kan bruge en gameboy til at fikse farten. Er det en 45'r? For mig bekendt, er 30'ern udgået af markedet. Har selv haft en Super 8 fra 2015.
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 25. juni 2022 16:51
af Tkg72
Tak for svaret (virkeligt værdsat)
Ikke den nyeste model men stadig ny, måske nogle har nogle tips til en ny gearing (Vario) i stedet for at pille ved motoren før der er nogle der har løsningen.
Mvh
Thomas
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 25. juni 2022 16:57
af Tkg72
Ikke en 45r
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 25. juni 2022 17:48
af Jps
Tkg72 skrev: ↑25. juni 2022 16:51
Tak for svaret (virkeligt værdsat)
Ikke den nyeste model men stadig ny, måske nogle har nogle tips til en ny gearing (Vario) i stedet for at pille ved motoren før der er nogle der har løsningen.
Mvh
Thomas
Jeg startede med at skifte gliderøret (det remmen kører på ved vario) til et der er glat. Jeg prøvede også at skifte både vario (til en Malossivario) og ruller. Men vendte tilbage til den originale vario for den trak ikke ordentligt med Malossi'en.
Remme af forskellige mærker blev der også prøvet en del a, men igen vendte jeg tilbage til den originale. Ved klippe en ledning ved Cdi'en kunne min rende omkring de 50-55 km/t hvilket var rigeligt til mig. Vil man højere op i fart kræver det større cylinder. Men da din jo er med ECU og direkte indsprøjtning, er der vist ikke noget du kan ændre der.
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 25. juni 2022 19:30
af Tkg72
Hej Jps.
Gliderøret på min er glat fra ny og umiddelbart er det ikke en CDI box, men en ECU(aner ikke hvad forskellen er
) der sidder på min.
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 25. juni 2022 20:24
af scootergrisen
På billedet kan ses knækbolt på indsugningsstudsen.
Det betyder formodentligt at den er begrænset i indsugningsstudsen.
Kig efter flere bolte som den rundt omkring.
Du kan vist bore et hul i midten også banke en torxbit i så den sidder lidt stram og få knækbolten af på den måde.
Når det er en ny model så er det op til jer der har dem at tage billeder og undersøge noget.
Så kig ind til varitator, mellem de forreste remskiver, udstødning osv. så kan det være vi kan se noget.
Nok bedst at starte med variatoren og så se om du har brug for yderligere fart.
Kan være du skal have noget specialværktøj for at få remskiven af.
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 26. juni 2022 14:13
af Tkg72
Tak for svar SG.
Lige en update.
Intet at finde i indsugningen eller udstødningen
Mvh Thomas
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 26. juni 2022 14:14
af Tkg72
Det er sgu op af bakke
Re: Kymco super 8 50i 4t (KL10B)
: 26. juni 2022 16:34
af Tkg72
Der må da være en scooter mekaniker herinde
Thomas