Yamaha NEO's (elektrisk)
: 13. april 2022 05:36
Elektrisk scooter fra Yamaha kaldet Yamaha NEO's.
Yamaha NEO's
faktablad/factsheet (den danske oversættelse er vist ikke helt god).
Brugerhåndbøger/Reservedelskatalog
Måske model: ESS025
Modeltypekode: BFM1 og BFM2 (ved ikke hvad det betyder)
Farver: sort, hvid, blå
Farvetype A: Black metallic Y
Farvetype B: White metallic 6
Aqua
Pris: fra 26.990,- kroner (første pris der blev set)
Pris med ét batteri: 29.990,- (set 18. oktober 2023)
Pris med to batterier: 33.990,- (set 18. oktober 2023)
Hastighed: ukendt
Står som kræver AM-kørekort
Primære batteri(er) under sæde: Plads til 2 styks 50,4 volt 19,2 Ah 8 kg litium-ion. Kommer vist med 1 batteri som standard
BFM0, (3,6 volt x 14) 112 celler (14 serier, 8 parallelt)
12 volt batteri under fodtrin: 12 volt 5 Ah (det vejer vist 2 kg) VRLA GTZ6V
Rækkevidde (1 batteri) i STD-tilstand: cirka 37 km (Testet i WMTC klasse 1 i STD-tilstand, fuldt ladet batteri ved en temperatur på 25 °C)
Rækkevidde (1 batteri) i ECO-tilstand: 38,5 km (Yamaha's egen undersøgelse)
Forbrug (WMTC klasse 1): 31 Wh/km
Oplader: BFM-HC2A1, 220 VAC, output: 58,8 volt 3 ampere
Opladningstid: 8 timer
Motoreffekt (nominel): 2,3 kW
Motoreffekt (maksimum): 2,5 kW
Lydniveau: 55 dB (7 meter væk)
Hjul: 13 tommer
Vægt uden batteri: 90 kg
Software: Til smartphones får programmet MyRide som er gratis
Tekst fra klistermærke under sædet hvor der vist nok står:
I manualen står noget om "(sharing model)" som lader til at være med mekanisk nøgle i stedet for "smart key system".
Står at man ikke skal oplade to lithium-ion-batterier lige efter hinanden fordi opladeren kan blive varm og det så tager længere tid eller opladningen afbrydes halvvejs. Så man skal vente til opladeren er kølet tilstrækkeligt ned før det andet batteri oplades.
Når der kun er ét batteri under sædet skal de åbenbart være i den forreste plads og så er der et dæksel over stikket på plads 2.
Køretøjer som ikke er sharing version har vist:
CCU (Communication Control Unit) - kan oprette forbindelse mellem køretøjet og smartphone via Bluetooth og MyRide App. Signalere underretninger fra apps, indgående opkald og tabte opkald.
Smart key system (køretøjet kan bruges uden fysisk at indsætte en nøgle). Antennen er i nærheden af tændingslåsen.
Over bagdækket er en mekanisk lås til at åbne sædet.
Emergency mode - når smart key'en mistes eller beskadiget eller batteriet er afladt kan køretøjet tændes og systemet startes med smart key system identification number.
Køretøjet kommer med 2 mekaniske nøgler, 1 smart key og 1 identiciation number card.
Tændingslås:
På sharing version er der hul til fysisk nøgle.
På ikke sharing version er der en drejeknap (smart key bruges i stedet for fysisk nøgle).
Yamaha NEO's
faktablad/factsheet (den danske oversættelse er vist ikke helt god).
Brugerhåndbøger/Reservedelskatalog
Måske model: ESS025
Modeltypekode: BFM1 og BFM2 (ved ikke hvad det betyder)
Farver: sort, hvid, blå
Farvetype A: Black metallic Y
Farvetype B: White metallic 6
Aqua
Pris: fra 26.990,- kroner (første pris der blev set)
Pris med ét batteri: 29.990,- (set 18. oktober 2023)
Pris med to batterier: 33.990,- (set 18. oktober 2023)
Hastighed: ukendt
Står som kræver AM-kørekort
Primære batteri(er) under sæde: Plads til 2 styks 50,4 volt 19,2 Ah 8 kg litium-ion. Kommer vist med 1 batteri som standard
BFM0, (3,6 volt x 14) 112 celler (14 serier, 8 parallelt)
12 volt batteri under fodtrin: 12 volt 5 Ah (det vejer vist 2 kg) VRLA GTZ6V
Rækkevidde (1 batteri) i STD-tilstand: cirka 37 km (Testet i WMTC klasse 1 i STD-tilstand, fuldt ladet batteri ved en temperatur på 25 °C)
Rækkevidde (1 batteri) i ECO-tilstand: 38,5 km (Yamaha's egen undersøgelse)
Forbrug (WMTC klasse 1): 31 Wh/km
Oplader: BFM-HC2A1, 220 VAC, output: 58,8 volt 3 ampere
Opladningstid: 8 timer
Motoreffekt (nominel): 2,3 kW
Motoreffekt (maksimum): 2,5 kW
Lydniveau: 55 dB (7 meter væk)
Hjul: 13 tommer
Vægt uden batteri: 90 kg
Software: Til smartphones får programmet MyRide som er gratis
Tekst fra klistermærke under sædet hvor der vist nok står:
Information fra brugermanualen:YAMAHA MOTOR VIETNAM CO., LTD.
Vehicle category L1e-B
VCU: BFM0
MCU: BFM-00
BATTERY: BFM0M
MOTOR: YB11E
I manualen står noget om "(sharing model)" som lader til at være med mekanisk nøgle i stedet for "smart key system".
Står at man ikke skal oplade to lithium-ion-batterier lige efter hinanden fordi opladeren kan blive varm og det så tager længere tid eller opladningen afbrydes halvvejs. Så man skal vente til opladeren er kølet tilstrækkeligt ned før det andet batteri oplades.
Når der kun er ét batteri under sædet skal de åbenbart være i den forreste plads og så er der et dæksel over stikket på plads 2.
Køretøjer som ikke er sharing version har vist:
CCU (Communication Control Unit) - kan oprette forbindelse mellem køretøjet og smartphone via Bluetooth og MyRide App. Signalere underretninger fra apps, indgående opkald og tabte opkald.
Smart key system (køretøjet kan bruges uden fysisk at indsætte en nøgle). Antennen er i nærheden af tændingslåsen.
Over bagdækket er en mekanisk lås til at åbne sædet.
Emergency mode - når smart key'en mistes eller beskadiget eller batteriet er afladt kan køretøjet tændes og systemet startes med smart key system identification number.
Køretøjet kommer med 2 mekaniske nøgler, 1 smart key og 1 identiciation number card.
Tændingslås:
På sharing version er der hul til fysisk nøgle.
På ikke sharing version er der en drejeknap (smart key bruges i stedet for fysisk nøgle).