Elektrisk alternativ til oliefyr
: 22. juni 2021 13:06
Er ikke fan af oliefyr i elektriske køretøjer så tænker på hvad man kunne gøre som alternativ.
Dem der sælger elektriske kabinescootere sælger af og til oliefyr til opvarmning af kabinen.
Selvom kabinescooteren allerede har en indbygget elektrisk varmeblæser så er den åbenbart ikke kraftig nok til at opvarme kabinen.
Oliefyr kan f.eks være på 2000 eller 2500 watt.
Den indbyggede elektriske varmeblæser kan f.eks. være på 800 watt.
Det er åbenbart nok til at fjerne dug fra ruderne men åbenbart ikke nok til at folk synes det er varmt nok i kabinen.
Hvis man har en kabinescooter med litiumbatteri vil det så ikke give mere mening at bruge pengene på litiumbatterikapacitet + ekstra varmeblæser(e) frem for et oliefyr?
Med tændte varmeblæsere må man ofre noget af rækkevidden.
Med slukkede varmeblæsere har man den fulde rækkevidden.
Selv hvis man ikke har brug for den fulde rækkevidde så skulle batteriet kunne holde længere hvis man f.eks. kun aflader til 50% frem for 90% og man måske slippe for en del af det med at topfarten falder jo mere batteriet er afladt.
Hvis man køber et oliefyr gætter jeg på det højst bliver brugt halvdelen af året og ellers står ubrugt.
Hvis man brugte pengene på litiumbatteri så fik man glæde af det hele året.
Dem der sælger elektriske kabinescootere sælger af og til oliefyr til opvarmning af kabinen.
Selvom kabinescooteren allerede har en indbygget elektrisk varmeblæser så er den åbenbart ikke kraftig nok til at opvarme kabinen.
Oliefyr kan f.eks være på 2000 eller 2500 watt.
Den indbyggede elektriske varmeblæser kan f.eks. være på 800 watt.
Det er åbenbart nok til at fjerne dug fra ruderne men åbenbart ikke nok til at folk synes det er varmt nok i kabinen.
Hvis man har en kabinescooter med litiumbatteri vil det så ikke give mere mening at bruge pengene på litiumbatterikapacitet + ekstra varmeblæser(e) frem for et oliefyr?
Med tændte varmeblæsere må man ofre noget af rækkevidden.
Med slukkede varmeblæsere har man den fulde rækkevidden.
Selv hvis man ikke har brug for den fulde rækkevidde så skulle batteriet kunne holde længere hvis man f.eks. kun aflader til 50% frem for 90% og man måske slippe for en del af det med at topfarten falder jo mere batteriet er afladt.
Hvis man køber et oliefyr gætter jeg på det højst bliver brugt halvdelen af året og ellers står ubrugt.
Hvis man brugte pengene på litiumbatteri så fik man glæde af det hele året.