VGA e-Fox
: 12. september 2020 18:58
Heeej!
Jeg fik for omtrent 2 uger siden købt mig selv en VGA e-Fox el scooter og har nu haft tid til at få kørt lidt på den
Prisen lød på ca. 13400 inkl. nummerplade og levering. Det blev i alt ca. 15000, da jeg valgte at tilkøbe T-hansens lille service pakke til 1500, der skulle løbe over 2 år.
Jeg købte servicepakken, eftersom jeg alligevel skulle betale for service, hvis jeg ville have 2 års garanti og valgte derfor at spare lidt ved at tilkøbe pakken i stedet for at betale pr. service.
Indtil videre er jeg super glad for den og fortryder ikke spor købet.
Jeg vil dog nævne at dette er min første scooter, derfor har jeg desværre intet at sammenligne med, men skriver direkte ud fra min egen oplevelse.
Power/Motor:
Motoren på denne er en 60V 2000W fra Bosch. Den kører dejligt lydløst og er ekstrem hurtig i optræk, motoren er rimelig stærk, da den ikke har nogle problemer overhovedet med at kører op af bakker og kommer kun ned på 28 km/t ved rimelig stejle bakker.
I sammenhæng med hastigheden testede jeg også at downloade en speedometer app, der kørte via GPS. Overraskende nok viste app'en at scooteren faktisk kørte en smule hurtigere end hvad speedometeret sagde, så når jeg kørte 30 km/t ifølge speedometeret mente app'en at jeg kørte omkring 31,5 km/t.
I lys kryds hvis der er andre scootere er jeg altid den første afsted... dog overhæler de som regel lidt senere, da de fleste benzin scootere er en smule tunet eller generelt bare kører hurtigere end de tilladte 30.
Jeg valgte at købe en 30'er, da jeg skal køre meget i byen og derfor tænkte det ville være dejligt at suse forbi trafikken på cykelstien. Derudover ved jeg selv, når jeg er billist at det kan være trættende at ligge bag en langsom knallert 45'er, når man ikke kunne køre om.
Samtidigt vælger mange at presse knallert 45'ere ud til siden eller generelt vælger at køre meget tæt forbi, såååå derfor vælger jeg bare at holde mig til cykelstien
Design, komfort og plads:
Udseendet synes jeg personligt er rimelig fedt og passer nok mest til den yngre målgruppe såsom mig selv i forhold til VGA Vax'en. Jeg sidder fint på den, ikke fordi det er super komfortabelt eller noget, men jeg klager ikke. Der er dejlig med plads under sædet til enten 2 batterier eller en hjem og lås osv.
Pladsen ved benene er dog relativt på den mindre side, så en stor taske kan man ikke have liggende dernede. Der er dog fin plads til at hænge små rygsække eller en indkøbspose. Batteriet er ikke synderligt stort, men vejer en del... måske 10 - 15 kg? Ikke det store, men kunne sikkert godt blive trættende i længden at gå med.
Rækkevidde, ladningstid osv.
Battieret lyder på 60V og 20Ah. Jeg har ikke prøvet at kører battiert fladt... endnu. Dog indtil videre lader det til at kører omkring 5km pr. 10%, så det holder nok omkring en 50 km, hvilket passer fint med de 57 km som Thansen påstår. Vi får at se hvordan batteriet opfører sig til vinter, hvilket ikke er længe væk.
Den oplader dejligt hurtigt, men nu er batteriet også kun ca. på 60 - 70% når jeg kommer hjem fra skole, så der er ikke meget der skal oplades. Jeg vælger som regelt bare at lade batteriet sidde i scooteren og sætte stikket direkte i de udvendige stik, da den står i en garage og temperaturen ikke er under 5c endnu.
Byggekvalitet
Kvaliteten på scooteren er vel egentlig fin, især når man tænker på den nok kommer direkte fra Kina. Det føles selvfølgelig ikke som en kvalitets scooter, men det afspejler prisen vel også lidt. Eksempelvis, selvom scooteren skulle være helt ny var der massere af små mikro-ridser i de sorte plastikskjolde, samt var der lidt ridser i det gennemsigtige plastik ved foran lysene, så kineserne har nok haft travlt og har været hård håndet.
Knapperne og "accelerations håndtaget" ser og føles heller ikke som noget særlig dyrt, men det fungerer indtil videre helt fint og jeg er fint tilfreds med dette end at give over 30.000 for nogle af de andre el scootere jeg har set på markedet.
Generelt set er jeg rimelig tilfreds med kvaliteten, men man mærker godt at det er en "billigere" scooter og ikke en dyr kvalitets scooter, især med de små ridser den havde i noget af plastikken. Generelt set er jeg meget tilfreds med købet, men så igen er den kun 2 uger gammel. Jeg skal nok opdatere herinde, hvis der skulle opstå forskellige problemer.
I er velkommen til at stille spørgsmål
Jeg tager gerne flere billeder af den, hvis i vil se noget andet. Jeg ser dog helst ikke at jeg behøver skrue og pille alt for meget ved den, da jeg ikke har den største forstand på sådan noget.
Jeg fik for omtrent 2 uger siden købt mig selv en VGA e-Fox el scooter og har nu haft tid til at få kørt lidt på den
Prisen lød på ca. 13400 inkl. nummerplade og levering. Det blev i alt ca. 15000, da jeg valgte at tilkøbe T-hansens lille service pakke til 1500, der skulle løbe over 2 år.
Jeg købte servicepakken, eftersom jeg alligevel skulle betale for service, hvis jeg ville have 2 års garanti og valgte derfor at spare lidt ved at tilkøbe pakken i stedet for at betale pr. service.
Indtil videre er jeg super glad for den og fortryder ikke spor købet.
Jeg vil dog nævne at dette er min første scooter, derfor har jeg desværre intet at sammenligne med, men skriver direkte ud fra min egen oplevelse.
Power/Motor:
Motoren på denne er en 60V 2000W fra Bosch. Den kører dejligt lydløst og er ekstrem hurtig i optræk, motoren er rimelig stærk, da den ikke har nogle problemer overhovedet med at kører op af bakker og kommer kun ned på 28 km/t ved rimelig stejle bakker.
I sammenhæng med hastigheden testede jeg også at downloade en speedometer app, der kørte via GPS. Overraskende nok viste app'en at scooteren faktisk kørte en smule hurtigere end hvad speedometeret sagde, så når jeg kørte 30 km/t ifølge speedometeret mente app'en at jeg kørte omkring 31,5 km/t.
I lys kryds hvis der er andre scootere er jeg altid den første afsted... dog overhæler de som regel lidt senere, da de fleste benzin scootere er en smule tunet eller generelt bare kører hurtigere end de tilladte 30.
Jeg valgte at købe en 30'er, da jeg skal køre meget i byen og derfor tænkte det ville være dejligt at suse forbi trafikken på cykelstien. Derudover ved jeg selv, når jeg er billist at det kan være trættende at ligge bag en langsom knallert 45'er, når man ikke kunne køre om.
Samtidigt vælger mange at presse knallert 45'ere ud til siden eller generelt vælger at køre meget tæt forbi, såååå derfor vælger jeg bare at holde mig til cykelstien
Design, komfort og plads:
Udseendet synes jeg personligt er rimelig fedt og passer nok mest til den yngre målgruppe såsom mig selv i forhold til VGA Vax'en. Jeg sidder fint på den, ikke fordi det er super komfortabelt eller noget, men jeg klager ikke. Der er dejlig med plads under sædet til enten 2 batterier eller en hjem og lås osv.
Pladsen ved benene er dog relativt på den mindre side, så en stor taske kan man ikke have liggende dernede. Der er dog fin plads til at hænge små rygsække eller en indkøbspose. Batteriet er ikke synderligt stort, men vejer en del... måske 10 - 15 kg? Ikke det store, men kunne sikkert godt blive trættende i længden at gå med.
Rækkevidde, ladningstid osv.
Battieret lyder på 60V og 20Ah. Jeg har ikke prøvet at kører battiert fladt... endnu. Dog indtil videre lader det til at kører omkring 5km pr. 10%, så det holder nok omkring en 50 km, hvilket passer fint med de 57 km som Thansen påstår. Vi får at se hvordan batteriet opfører sig til vinter, hvilket ikke er længe væk.
Den oplader dejligt hurtigt, men nu er batteriet også kun ca. på 60 - 70% når jeg kommer hjem fra skole, så der er ikke meget der skal oplades. Jeg vælger som regelt bare at lade batteriet sidde i scooteren og sætte stikket direkte i de udvendige stik, da den står i en garage og temperaturen ikke er under 5c endnu.
Byggekvalitet
Kvaliteten på scooteren er vel egentlig fin, især når man tænker på den nok kommer direkte fra Kina. Det føles selvfølgelig ikke som en kvalitets scooter, men det afspejler prisen vel også lidt. Eksempelvis, selvom scooteren skulle være helt ny var der massere af små mikro-ridser i de sorte plastikskjolde, samt var der lidt ridser i det gennemsigtige plastik ved foran lysene, så kineserne har nok haft travlt og har været hård håndet.
Knapperne og "accelerations håndtaget" ser og føles heller ikke som noget særlig dyrt, men det fungerer indtil videre helt fint og jeg er fint tilfreds med dette end at give over 30.000 for nogle af de andre el scootere jeg har set på markedet.
Generelt set er jeg rimelig tilfreds med kvaliteten, men man mærker godt at det er en "billigere" scooter og ikke en dyr kvalitets scooter, især med de små ridser den havde i noget af plastikken. Generelt set er jeg meget tilfreds med købet, men så igen er den kun 2 uger gammel. Jeg skal nok opdatere herinde, hvis der skulle opstå forskellige problemer.
I er velkommen til at stille spørgsmål
Jeg tager gerne flere billeder af den, hvis i vil se noget andet. Jeg ser dog helst ikke at jeg behøver skrue og pille alt for meget ved den, da jeg ikke har den største forstand på sådan noget.