Ingen gnist.
: 12. marts 2020 17:13
Så er den desværre gal med Typhoonen igen.
Efter jeg fik skiftet bremseklodser korrekt, skulle den lige prøvekøres, og den var lidt svær at få igang, men den kunne både startes og køres.
Nogle dage senere kunne den slet ikke komme igang, hverken med kickstart eller el-start (via booster, ikke batteri). Scooteren tænder fint med booster på. Lys, horn, el-start kører som det skal.
Har tjekket følgende:
- Tændrør ok (har prøvet med 3 forskellige)
- Tændspole ok (har prøvet med 2)
- Har prøvet med flere tændrørshætter- og kabler.
I følge el-diagrammet er der så stator og spændingsregulator tilbage. Tændspole/tændrør går direkte til stator, stator går direkte til spændingsregulator.
Jeg har desværre ingen måleinstrumenter ved hånden til bl.a. måling af modstand, men er der nogen der kan give et kvalificeret bud på hvad der kan være galt?
Efter jeg fik skiftet bremseklodser korrekt, skulle den lige prøvekøres, og den var lidt svær at få igang, men den kunne både startes og køres.
Nogle dage senere kunne den slet ikke komme igang, hverken med kickstart eller el-start (via booster, ikke batteri). Scooteren tænder fint med booster på. Lys, horn, el-start kører som det skal.
Har tjekket følgende:
- Tændrør ok (har prøvet med 3 forskellige)
- Tændspole ok (har prøvet med 2)
- Har prøvet med flere tændrørshætter- og kabler.
I følge el-diagrammet er der så stator og spændingsregulator tilbage. Tændspole/tændrør går direkte til stator, stator går direkte til spændingsregulator.
Jeg har desværre ingen måleinstrumenter ved hånden til bl.a. måling af modstand, men er der nogen der kan give et kvalificeret bud på hvad der kan være galt?