Side 1 af 1

VGA "elbil" fra Thansen

: 28. september 2019 21:57
af Jps
Nu er Thansen også med på elbilsbølgen. Men den er lige lovlig dyr.
https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... 236599659/

Billede

Re: VGA "elbil" fra Thansen

: 29. september 2019 07:15
af scootergrisen
Den lader da også bare til at have det hele som standard.
Varme, centrallås, elruder, soltag, vinduesvisker med sprinkler og ligner den også har bakkamera.
Og navmotorer i stedet for det der med at motoren og transmissionen hænger under scooteren tæt på vejen og larmer. Den er nok noget mere stille med navmotorer.

Synes de skal gøre batterikapaciteten valgfri i stedet for at tvinge batterikapaciteten ned jo lavere topfart køretøjet har.
Kunne tænkes man gerne vil have en 30 km/t med 58 Ah batteri og gerne vil betale de 3000,- kroner ekstra for batteriet med større kapacitet.
Men det må man åbenbart ikke.

T. Hansen mener åbenbart ikke der findes højere kvalitet end det du finder i dette køretøj.
[...]med komponenter af højeste kvalitet. Når vi siger højeste kvalitet, så mener vi det.
Alle dækkene har flad kontakt med vejen hvad end det hedder.
Gad vide om det vil give mindre rullemodstand/længere rækkevidde hvis man montere traditionelle dæk som ikke har så meget kontakt med vejen.

Re: VGA "elbil" fra Thansen

: 19. februar 2020 23:24
af GYS
T-Hansen plejer på et tidspunkt at komme med gode tilbud - om ikke andet, så når de ikke gider føren varen længere. Så den skal nok kunne sælges med 15K off.

Re: VGA "elbil" fra Thansen

: 19. februar 2020 23:30
af GYS
scootergrisen skrev: 29. september 2019 07:15 Alle dækkene har flad kontakt med vejen hvad end det hedder.
Gad vide om det vil give mindre rullemodstand/længere rækkevidde hvis man montere traditionelle dæk som ikke har så meget kontakt med vejen.
Det vil være logisk - problemet ved "flade dæk", er at hvis det skyldes dækkene deformeres, så går der energi til dette.
I sig selv, tror jeg ikke det er en ulempe med større kontaktflade for rulle modstanden. Rullemodstanden er i princippet nul, hvis der ikke sker nogen deformering. Perfekte runde hjul, som f.eks. dem på et lokomotiv har meget lille rullemodstand. Derudover kan overfladen have betydning - hvis der f.eks. er ribber, dupper, eller andet ujævnt for at give et bedre grib, og dette deformeres, så vil det medføre en rullemodstand. Uden deformering, er der stort set ingen modstand.