Det første gang jeg hører om en motor der siger bang så tændrøret ryger ud og ødelægger gevindet. Det lyder vildt.
Det kunne være intersant at vide hvorfor din motor har sagt det bang. Eneste jeg kan komme på er hvis du ikke har spændt tændrørs nok fast.
Når du sætter kæden på der styrer ventilerne så skal den sidde på en bestemt måde så ventilerne åbner og lukker rigtigt.
Prøv at se her :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ntiler.php
Skru blæserskjoldet af på højre side af motoren så du kan se T mærket står ud for hakket i motorblokken.
Skru så dækslet af topstykket og check at mærkerne står parallelt med topstykkets kant og det store hul peger væk fra motoren.
Det skal lige siges at når du drejer svinghjulet med blæseren 1 omgange så drejer knastakslen i topstykket kun ½ omgang så hvis du ikke kan se det store hul på kædehjulet så prøv og drej svinghjulet 1 omgang.
Hvis det ikke står rigtigt skal du løsne de 4 møtrikker i topstykket og dreje akslen indtil mærkerne på svinghjul og tandhjul passer.
I bunden af karburatoren kan sidde en drænslange til hvis man skal tømme karburatoren for benzin uden at tage den af men det vist ikke altid der er sat en på så der har sikkert aldrig siddet nogen på din til at starte med. Det betyder ik noget.
Har du husket at stille ventil spillerummet på det nye topstykke ?
Ellers følg det der står på :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ntiler.php
Du skal først indstille ventilerne når det med kæden er iorden og mærkerne står rigtigt.
Jeg kiggede lige i brugermanualen til Giantco Stealth men kunne ikke se noget ventil spillerum så jeg har skrevet til t hansen og spurgt hvad de skal står til.
Men du kan sætte dem til mellem 0,05 - 0,08 mm det sikkert fint nok.
Hvis du har mulighed for det vil jeg da gerne se nogle billeder fra det gamle topstykke og tændrør.