Ladestation (11-22 og 50 kW)
: 15. juli 2019 11:28
Her er billeder af to ladestationer ved næstved storcenter.
Den ene stander har to styks type 2 stik uden ledning. 11-22 kW.
Den anden stander har har CHAdeMO og CCS med ledning. 50 kW.
De har nok valgt at udelade type 2 stik i den store stander da der allerede er i den lille stander.
Men det betyder vist så at type 2 stikkene kun kan lade med 11-22 kW i modsætning til 43 kW hvis det sad i den store stander.
Skærmen på den lille stander er meget tydelig her.
På andre standere af samme type kan displayet være meget utydeligt.
På skærmen på den store stander står at opladningen er færdig og at stikket er låst op.
Der blev leveret 4,63 kWh på 45 minutter og 5 sekunder.
Hvilket nærmest præcist er 1 kWh pr. 10 minutter.
Men det med de 100% kan man åbenbart ikke regne med fordi der står også at batteriet muligvis ikke er 100% opladt.
Da jeg trykkede på ok-knappen gik informationen væk hvilket vel kan være mildt irriterende for personen med køretøjet der måske gerne ville have set det. Specielt hvis de ikke kan se det i køretøjer.
Der står åbenbart ikke noget om pris.
Nederst til højre på skærmen kan man åbenbart vælge sprog. Det kunne man vist ikke på en lignende stander et andet sted som var på engelsk så der er måske forskel på versionen af det software de bruger så det ikke er helt det samme fra stander til stander.
I og med at stikket er låst op så er der vel ikke noget der forhindre en person i at parkere ved siden af og tage stikket ud af det opladte køretøj og i sit eget køretøj.
Der kan man så forudse vrede bilister der kommer tilbage og ser at nogen har taget stikket ud og når de så kigger i bilen og ser at der kun står 95 % og ikke 100 % ja så skal stikket jo rives ud af det andet køretøj men det er jo så låst men derfor kan man vel godt sparke til det og rive i kablet så noget går i stykker.
Den ene stander har to styks type 2 stik uden ledning. 11-22 kW.
Den anden stander har har CHAdeMO og CCS med ledning. 50 kW.
De har nok valgt at udelade type 2 stik i den store stander da der allerede er i den lille stander.
Men det betyder vist så at type 2 stikkene kun kan lade med 11-22 kW i modsætning til 43 kW hvis det sad i den store stander.
Skærmen på den lille stander er meget tydelig her.
På andre standere af samme type kan displayet være meget utydeligt.
På skærmen på den store stander står at opladningen er færdig og at stikket er låst op.
Der blev leveret 4,63 kWh på 45 minutter og 5 sekunder.
Hvilket nærmest præcist er 1 kWh pr. 10 minutter.
Men det med de 100% kan man åbenbart ikke regne med fordi der står også at batteriet muligvis ikke er 100% opladt.
Da jeg trykkede på ok-knappen gik informationen væk hvilket vel kan være mildt irriterende for personen med køretøjet der måske gerne ville have set det. Specielt hvis de ikke kan se det i køretøjer.
Der står åbenbart ikke noget om pris.
Nederst til højre på skærmen kan man åbenbart vælge sprog. Det kunne man vist ikke på en lignende stander et andet sted som var på engelsk så der er måske forskel på versionen af det software de bruger så det ikke er helt det samme fra stander til stander.
I og med at stikket er låst op så er der vel ikke noget der forhindre en person i at parkere ved siden af og tage stikket ud af det opladte køretøj og i sit eget køretøj.
Der kan man så forudse vrede bilister der kommer tilbage og ser at nogen har taget stikket ud og når de så kigger i bilen og ser at der kun står 95 % og ikke 100 % ja så skal stikket jo rives ud af det andet køretøj men det er jo så låst men derfor kan man vel godt sparke til det og rive i kablet så noget går i stykker.