scootergrisen skrev: ↑21. marts 2023 17:13
Det er også fint du er venlig.
Men der er ikke noget i vejen for at oprette nye emner.
Flere emne med få indlæg i hver kan være mere overskruelige end ét emne med alt.
Så kan det blandt andet være lettere at finde det i fremtiden og andre har måske lettere ved at deltage.
Batteribygning er jo et ret avanceret emne så der er mange ting at snakke om.
Hvis ellers jeg havde mulighed for at købe to af de batterier så kunne jeg jo godt prøve men de skulle vel så helst gøres parralle så de er samlet til ét batteri men ikke til at vide hvordan det vil passe med stripsne når der er 2 af de batterier ved siden af hinanden.
Ville være lidt kedeligt at skulle til at bryde stripsne af cellerne.
Der står at cellerne er på 3 Ah og der er 10 parallelt. Det skulle vel så give 30 Ah men der står batteriet er på 26 Ah.
Og ingen information om producenten af cellerne.
Oh, tak.
Det er jo stadig ikke mig der skal bygge dit batteri, altså hvis du bestemmer dig for og prøve, så derfor kan jeg ikke rigtig berette om så meget.
Du skal stadigvæk åbne det nye batteri og fjerne den indbyggede BMS der sidder ved modtagelsen. Derefter lodder du ledningerne der forbinder BMS'en i din gamle batteripakke over på den nyindkøbte batteripakke på helt samme måde som den er forbundet til den gamle batteripakke. Så flytter du de temperaturfølere du finder ind mellem cellerne på den nye pakke på ca samme placeringer.
Og hvis du vil sætte to batteripakker i din gamle kasse, spændingsudligner du bare begge banker gennem en forlygtepære til en bil og derefter lodder du en kraftig ledning mellem bankerne på samme plads. Du starter med og forbinde GND eller minus på de to pakker og arbejder dig op bank for bank. Det er egentlig ret simpelt men trivielt arbejde og forbinde to eller flere pakker i din gamle batterikasse.
Du skal ikke pille nogle strips af cellerne på den nye pakke men bare forbinde din gamle BMS i kassen på den nye pakke.
Du skal naturligvis sikre dig at BMS'en i din batterikasse fungerer inden du sætter den ny batteripakke ind.

Så får du jo hele 4Ah forærende "gratis" sammen med omtalte batteripakke.
Nej, jeg ved heller ikke hvad det er for nogle celler der sidder i pakken, menn egentlig vil det vel også være lige meget når de bare virker.
Hilsen Leif.