Ingen vacuum til aktivering af brændstofhane?
: 20. august 2018 13:37
Hej
Vi bøvler lidt med en Gilera Stalker 50 (45 km), efter at have kørt uden problemer, har den stået i ca. 4 uger, og nu har vi konstateret at den ikke danner vacuum, så brændstofventilen (hanen) åbner ikke.
Vi har skiftet brændstofhanen, vacuum slangen, brændstofslangen, membranen, gummislangen mellem karburator og luftfilter /den var revnet, ligeledes har vi skiftet indsugningsstudsen, hvor karburatoren er monteret.
Der er stadig ikke vacuum nok til at aktivere brændstofhanen.
Vi har ikke målt kompressionen, da vi ikke har noget udstyr til det.
Maskinen har kørt ca. 12.000 km siden sidste gang der blev skiftet stempelringe.
Er der nogen der har forslag til hvad vi evt. mere kan tjekke?
Det er jo lidt underligt at den har kørt helt uden problemer, og så pludselig ikke kan starte efter at have stået ubrugt i ca. 4 uger????
Samme tråd på Kandu.dk: https://www.kandu.dk/Spg179291.aspx
Vi bøvler lidt med en Gilera Stalker 50 (45 km), efter at have kørt uden problemer, har den stået i ca. 4 uger, og nu har vi konstateret at den ikke danner vacuum, så brændstofventilen (hanen) åbner ikke.
Vi har skiftet brændstofhanen, vacuum slangen, brændstofslangen, membranen, gummislangen mellem karburator og luftfilter /den var revnet, ligeledes har vi skiftet indsugningsstudsen, hvor karburatoren er monteret.
Der er stadig ikke vacuum nok til at aktivere brændstofhanen.
Vi har ikke målt kompressionen, da vi ikke har noget udstyr til det.
Maskinen har kørt ca. 12.000 km siden sidste gang der blev skiftet stempelringe.
Er der nogen der har forslag til hvad vi evt. mere kan tjekke?
Det er jo lidt underligt at den har kørt helt uden problemer, og så pludselig ikke kan starte efter at have stået ubrugt i ca. 4 uger????
Samme tråd på Kandu.dk: https://www.kandu.dk/Spg179291.aspx