PGO New Ligero - skal, skal ikke? (motor)
: 13. juni 2018 02:08
Hej
Jeg har i lang tid godt kunne lide at lave små opgave på mine knallerter/scooter
men på den seneste tid har dette ikke været nok
jeg tænker at jeg nok bare burde prøve mig frem, men så igen hvorfor ikke lige prøve at spørge til råds (det kan jo være, der er nogle der ved hvad de snakker om)
Jeg har pillet diverse begræsninger i min PGO og sat et TP tun udstødning på. jeg har så valgt jeg gerne vil prøve med en Stage6 street istedet.
udover dette overvejer jeg kraftigt at skifte cdi'en ud med en begrænset, men er blevet lidt i usikker på dette.
(har ikke skiftet dysse, men skal ha afprøvet nogle andre ruller og muligvis få anskaffet mig et dyssesæt)
spørgsmål 1. kan det passe at når jeg kører ned af en stejl bakke at cdi'en kommer over sin begrænsning og ikke når jeg kører lige ud
eller er dette pga min tunge vægt og scooterens lave hk. (er simpelhen i tvivl om hvornår du er sikker på om cdi begrænser eller om den ikke gør)
men når jeg køre stejlt ned af bakke har jeg ingen problmer med at nå høje omdrejninger.
spørgsmål 2. Jeg har gået og overvejet at lave lidt mere om på motoren, jeg har bestemt mig for jeg i første omgang ikke vil lave om på topstykke, cylinder, kaburator, og stempel. (indtil det evt står til udskifning af sig selv) men udover dette tænker jeg om det vil give mening at skifte variator og gearing i forhold til om det giver noget i optræk og topfart, samt kan man godt skifte variator og gearing uden at skulle skifte krumtap (og muligvis mere) uden at forkorte livet på din motor.
jeg håber der er nogle der kan give mig svar på mine 2 spøgsmål, jeg har forgæves prøves at lede i forum og søge
mvh En forvirret scootergris
Jeg har i lang tid godt kunne lide at lave små opgave på mine knallerter/scooter
men på den seneste tid har dette ikke været nok
jeg tænker at jeg nok bare burde prøve mig frem, men så igen hvorfor ikke lige prøve at spørge til råds (det kan jo være, der er nogle der ved hvad de snakker om)
Jeg har pillet diverse begræsninger i min PGO og sat et TP tun udstødning på. jeg har så valgt jeg gerne vil prøve med en Stage6 street istedet.
udover dette overvejer jeg kraftigt at skifte cdi'en ud med en begrænset, men er blevet lidt i usikker på dette.
(har ikke skiftet dysse, men skal ha afprøvet nogle andre ruller og muligvis få anskaffet mig et dyssesæt)
spørgsmål 1. kan det passe at når jeg kører ned af en stejl bakke at cdi'en kommer over sin begrænsning og ikke når jeg kører lige ud
eller er dette pga min tunge vægt og scooterens lave hk. (er simpelhen i tvivl om hvornår du er sikker på om cdi begrænser eller om den ikke gør)
men når jeg køre stejlt ned af bakke har jeg ingen problmer med at nå høje omdrejninger.
spørgsmål 2. Jeg har gået og overvejet at lave lidt mere om på motoren, jeg har bestemt mig for jeg i første omgang ikke vil lave om på topstykke, cylinder, kaburator, og stempel. (indtil det evt står til udskifning af sig selv) men udover dette tænker jeg om det vil give mening at skifte variator og gearing i forhold til om det giver noget i optræk og topfart, samt kan man godt skifte variator og gearing uden at skulle skifte krumtap (og muligvis mere) uden at forkorte livet på din motor.
jeg håber der er nogle der kan give mig svar på mine 2 spøgsmål, jeg har forgæves prøves at lede i forum og søge
mvh En forvirret scootergris