Side 1 af 1

Kabinescootere

: 18. maj 2018 18:15
af scootergrisen
Se også:
Kabinescootere.
Filer til kabinescootere.
Hjælp selv med oplysninger om din kabinescooter.

Emner med kabinescootere:
Varsø V3 (elektrisk kabinescooter)
Rex Deluxe 2 (elektrisk kabinescooter)
E-Force R5 (elektrisk kabinescooter)
BACH Green Electric (elektrisk kabinescooter)
Anaig Goody (elektrisk kabinescooter)
Boma X1 (elektrisk kabinescooter)
Boma X3 (elektrisk kabinescooter)
Jonway C10 (elektrisk kabinescooter)
"Clima ONE" (elektrisk kabinescooter)
"Cargo" (elektrisk kabinescooter)
Homaye (elektrisk kabinescooter)
Nengzhong (elektrisk kabinescooter)
"Med rat" (elektrisk kabinescooter)
Zojaz Z1 (elektrisk kabinescooter)
Haiyu (elektrisk kabinescooter)
Dongwei A6L (elektrisk kabinescooter)
Rex Q3 (elektrisk kabinescooter)
Cajero "Spidsmusen" (elektrisk kabinescooter)
Leitinghuang "JI002 Fox" (elektrisk kabinescooter)
Leitinghuang "Ræven I" (elektrisk kabinescooter)
Leitinghuang "Spidsmusens fætter" (elektrisk kabinescooter)
"Spidsmusens kusine" (elektrisk kabinescooter)
ToL (elektrisk kabinescooter)
Jin Ma J1 (elektrisk kabinescooter)
Nyhed: Ugbest Cabin-E3 (elektrisk kabinescooter)
Nyhed: UMI (elektrisk kabinescooter)
Cargo9000 Cabina (elektrisk kabinescooter)
Fønix City-Cabino 3 (elektrisk kabinescooter)

Dem der sælger kabinescootere er ikke gode til at komme med oplysninger omkring dem på deres hjemmesider.
Så her prøver jeg og indsamle information om dem så vi på et tidspunkt kan finde ud af hvad de forskellige modeller hedder osv. andet end det navn som forhandlerne selv har fundet på.

Importører (* virker muligvis ikke længere):
C. Reinhardt A/S (MotoCR City, MotoCR Cargo)
thansen.dk T. Hansen gruppen A/S (VGA CabEasy)
kyle.dk/kabinescooter.dk/ASSP - Danish Electric Vehicles (Bach)
skyteamdanmark.dk/Jørgen Thomasen ApS (Sky800, Sky1000)
fonixkomfort.dk/Fønix Comfort ApS (Fønix)
damos.dk (e-force)
vitesla.dk (Villys mrk. 2)
scooterland.dk (E-Force)
ivecar.dk/Thomas Møller Pedersen ApS (Ive-car)
*cityimport.dk/City Import ApS (City Elf/CityElf)
*climacar.dk/ClimaCar ApS (Hyker, Climacar Fox II, Climacar Twister, Climacar Comfort plus, Climacar Z1, Climacar Jinma)
*elrun.dk/Better Climate ApS måske samme som ClimaCar ApS
*bekadi.dk/DK-Development (JINMA, T414, Black Line) overgået til LH Motor.
*electric-vehicles.dk (E-Run)

Forhandlere (* virker muligvis ikke længere):
lindebjerg.dk/Lindebjerg ApS (urban (TOL T414), country)
g-run.dk (den slanke mus 800)
mobilec.dk
rexkabinescooter.dk
dukadu.dk
*climadrive.dk
*dream-bikes.dk

Der er ikke så vildt mange af de hjemmesider der sælger kabinescootere som også viser reservedele men har er nogle af dem der gør.
Jeg har sorteret det så dem der viser mest om reservedele er først i listen.

Reservedele:
VGA CabEasy
BACH delux 26
Ive-Car/Ive-Car
E-Force DY800
G-run run3
Sky800/Sky800/baghjul, baglygte, bremsedele, dæk og fælge, el dele, forgaffel, forhjul, karaosseri dele, motor, reservedele, styr og greb, tilbehør

Producenter:
JONWAY, C, 10
TOL (T414/T-414 TOL1000DZK) - Zhejiang Huangyan Sanye Group Co., Ltd.
Flistar (YM1500)
Anaig
Lifeng (CNPW6-800)
Leitinghuang
JinMa (J1)
Jonway
ASSP - Danish Electric Vehicles
UMI (Tria) - stå fejlagtigt LMI diverse steder

Stelnumre:
L3ZEGV1A7JT000355 Bekardi TOL, T414 T-414 Lille knallert 3-hjulet gul nummerplade
L3ZFJC1A0JY009038 LMI Tria
L3ZFJC1A6JY007603 Flistar, YM1500, 01 YM1500DZK Flistar Bach Delux 26 S100
L8YSL10C2KY460007 Jonway C 10
LFU53VWB060000089 Cargo9000 Cabina Lifeng group co.,ltd. CNPW6-800
LFUS3VWBOF0000064 (O skal vel være 0) (S skal måske være 5) Sky 800 Rød steln
LFV53VWB060000060 ELRUN WUVIX 3
SKLADA1C2K7F60246 Anaig, Ive/car, 01 BX964 e9*168/2013*11122*00 ANJ2000DZK
SKLADA1C1G1J20140 ZHEJIANG, ANAIG, ANJ200DZK BM839
SKLADA1C8G1E00057

Re: Kabinescootere

: 12. november 2019 16:31
af scootergrisen
Data på diverse modeller fra motorregister:

Kode: Vælg alt

Stelnummer: L3ZEGV1A5JT000354
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: CW3404
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-version: e9*168/2013*11154*00
Kategori: M
Fabrikant: Bekadi T414
Motor: TOLDY60V1000W2018000393

Stelnummer: L3ZEGV1A1KT001485
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: CZ2508
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: TOL
Motor: TOLDY60V1000W1902001699

Stelnummer: L3ZEGV1AXJT000401
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: BR8603
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: TOL
TOLDY60V1000W2018000435

[e-force fra damos]:
Stelnummer: L3ZEGV1A5KT001506
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: CZ2560
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: TOL

Stelnummer: L3ZEGV1A9KT001511
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: DE3118
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: TOL
TOLDY60V1000W1902001696

Stelnummer: L3ZFJC1A9KY005569
Mærke, Model, Variant: BACH, Tria, 01
Registrerings­nummer: DE3120
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 01
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles
Motor: DY60V1000W
Elektrisk forbrug: 33,333332 Wh/Km

Stelnummer: L3ZFJC1A5KY005228
Mærke, Model, Variant: BACH, Tria, 00
Registrerings­nummer: DE3122
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: 01
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles
Motor: TOL DY60V1000W
Elektrisk forbrug: 33,333332 Wh/Km

Stelnummer: L3ZEGV1A8KT001435
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: DE3123
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: M
Fabrikant: Zhejiang Huangyan Sanye Group Co., Ltd.
Motor: DY60V1000W1904002203

Stelnummer: L3ZEGV1A1KT001583
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: DE3124
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: M
Fabrikant: Zhejiang Huangyan Sanye Group Co., Ltd.
DY60V1000W1906002599

Stelnummer: L3ZEGV1A3KT001584
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: DE3125
Første registrerings­dato: 08-10-2019
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: M
Fabrikant: Zhejiang Huangyan Sanye Group Co., Ltd.
DY60V1000W1906002588

Stelnummer: L3ZFJC1A0JY009038
Mærke, Model, Variant: LMI, Tria, 00
Registrerings­nummer: DE3126
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles
Motor: 19032104845
Elektrisk forbrug: 33,333332 Wh/Km

Stelnummer: L3ZFJC1A6KY009076
Mærke, Model, Variant: LMI, Tria, 00
Registrerings­nummer: DE3128
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles
Motor: 19032104958
Elektrisk forbrug: 33,333332 Wh/Km

Stelnummer: L3ZFJC1A5KY009084
Mærke, Model, Variant: LMI, Tria, 00
Registrerings­nummer: DE3130
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles

Stelnummer: L3ZFJC1A9KY009086
Mærke, Model, Variant: LMI, Tria, 00
Registrerings­nummer: DE3131
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles

Stelnummer: L3ZFJC1A2JY009039
Mærke, Model, Variant: LMI, Tria, 01
Registrerings­nummer: DE3132
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 01
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles

Stelnummer: L3ZFJC1A3KY009083
Mærke, Model, Variant: LMI, Tria, 00
Registrerings­nummer: DE3133
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles

Stelnummer: L3ZFJC1A8KY009080
Mærke, Model, Variant: LMI, Tria, 00
Registrerings­nummer: DE3134
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles

Stelnummer: L3ZEGV1A6KT001577
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: DE3135
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: M
Fabrikant: Zhejiang Huangyan Sanye Group Co., Ltd.

Stelnummer: L8YSL10C2KY460007
Mærke, Model, Variant: JONWAY, C, 10
Registrerings­nummer: DE3137
EF-Type-godkendelsenr.: e6*168/2013*00
Type: SL
EU-variant: 10
EU-version: c
Kategori: sl
Fabrikant: ZHEJIANG JonwayMotorcycleManufactoring Co,Ltd
Motor: BC60V1000W-2171203422
Antal siddepladser Minimum: 3

Stelnummer: L8YSL10C7KY680047
Mærke, Model, Variant: JONWAY, C, 10
Registrerings­nummer: DE3142
EF-Type-godkendelsenr.: e6*168/2013*00
Type: SL
EU-variant: 10
EU-version: c
Kategori: sl
Fabrikant: ZHEJIANG JonwayMotorcycleManufactoring Co,Ltd
Motor: BC60V1000W-2171203421
Antal siddepladser Minimum: 3

Stelnummer: L3ZEGV1A7KT001930
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: DE2767
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: TOL
Motor: TOLDY60V1000W1905002364

Stelnummer: L3ZEGV1A9KT001573
Mærke, Model, Variant: TOL, T414, 00
Registrerings­nummer: DE4248
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11154*00
Type: TOL1000DZK
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: M
Fabrikant: Zhejiang Huangyan Sanye Group Co., Ltd.
Motor: DY60V1000W1906002591

Stelnummer: L3ZFJC1A9JY009023
Mærke, Model, Variant: BACH, Tria, 00
Registrerings­nummer: CY8921
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P

Stelnummer: L3ZFJC1A6JY009030
Mærke, Model, Variant: BACH, Tria, 00
Registrerings­nummer: CY8918
EF-Type-godkendelsenr.: e9*168/2013*11225*00
Type: 01
EU-variant: 00
EU-version: 01
Kategori: L2e-P
Fabrikant: ASSP - Danish Electric Vehicles
Motor: 19032104956

Re: Kabinescootere

: 22. oktober 2020 08:48
af Lindgren
Jeg syns også det en jungle..

Du ved måske hvilke der er nemmest at fjerne begrænsningen på, nogen taler om ledninger der skal byttes andre motoren og ja CDI boksen et 3 sted.
Der flere 30 km7t der slet ikke kører de 30 og kunne godt tænke mig at kunne kører min 45 på en 30er men ved ikke hvilken en der er nemmest at få til det.

Har kigget på e-force/ELF og hvad de ellers kalder den model og så den VGA fra thansen som mulig køb.. :)

Re: Kabinescootere

: 22. oktober 2020 15:03
af scootergrisen
På linksene til ToL og Ugbest Cabin-E3 kan du se hvilke controllere de to modeller har.
Det er vist det nærmeste jeg er kommet i at vide hvordan de er begrænset.

Hvis der kan findes filer til controllerne kan man se hvilke ledninger der bruges til hvad.
Så kan det f.eks. være der er eller kan monteres en hastighedsvælger (f.eks. gear 1, 2, 3) eller controlleren kan programmeres ved at tilslutte den til at en computer og bruge tilhørende software til at ændre indstillinger.

Re: Kabinescootere

: 23. oktober 2020 10:35
af Lindgren
På City Elf med 2000W motor er det vidst bare nogle ledninger, og på E-force med 1000w motor er det bare at sætte 1500w på istedet det er forskellen åbenbart.

https://www.youtube.com/watch?v=_KwJ8-U ... 0PReqhhJts

Re: Kabinescootere

: 24. oktober 2020 18:14
af Jps
Lindgren skrev: 23. oktober 2020 10:35 På City Elf med 2000W motor er det vidst bare nogle ledninger, og på E-force med 1000w motor er det bare at sætte 1500w på istedet det er forskellen åbenbart.

https://www.youtube.com/watch?v=_KwJ8-U ... 0PReqhhJts
Jeg har en City Elf og er godt tilfreds med den trods den allerede har fået skiftet forgaffelben (min egen skyld) og en kontakt til at få "bilen" til at køre for eller baglæns. Den kører 27 km/t og farten kan kun ændres ved, at købe controlleren til 45'r modellen. Den koster så lige 4500 kr. Men farten er så kun 40 km/t, ifølge forhandleren jeg købte min hos.

viewtopic.php?f=24&t=3834&hilit=city+Elf

Re: Kabinescootere

: 25. oktober 2020 17:52
af Lindgren
Har lige prøvet CabEasy idag der godt nok meget plads bagi syns jeg.. Det fedt og så soltaget giver en del mere lys inden i end ELFen..
Men havde konen med bagi og virkede slet ikke som om den havde noget som helst affjedring bagi.. Kæft den var hård at kører..
Men meget fed skærm med de muligheder man også har og størrelsen og ikke mindst lys og lygter..
Der godt smæk på lyset af de LED lygter den har ;)

Re: Kabinescootere

: 25. oktober 2020 18:27
af scootergrisen
På de 2 billeder jeg har af affjedringen på VGA Cabeasy er fjederens forspænding indstillet til den blødeste indstilling.
Så er der dæktrykket.

Hvis ikke det kan gøre blødt nok kan man skifte støddæmperne.
Måske nogle med gas giver bedre mulighed for justering og blød affjedring men har ikke erfaring med det.

Hvis støddæmperen er kraftigere end på en 2-hjulet scooter så kunne man også prøve med støddæmpere derfra.
Synes de ser ret kragtige ud på billederne med er ikke sikker. Måske de har større diameter/tykkere fjeder.

Gad vide om den ekstra vægt i hjulet pga. at det er navnmotor har indflydelse på det.
Den ekstra vægt må vel give en modvilje i at støddæmperen kan bevæge sig hurtigt.

Re: Kabinescootere

: 26. oktober 2020 08:31
af Lindgren
Ja jeg har også en ide om at navmotoren gør det hele mere hårdt bagtil.. Men aner det ikke.

Var hvertfald ikke behagelig :-/

Re: Kabinescootere

: 27. november 2020 01:33
af GYS
Lindgren skrev: 22. oktober 2020 08:48 Jeg syns også det en jungle..

Du ved måske hvilke der er nemmest at fjerne begrænsningen på, nogen taler om ledninger der skal byttes andre motoren og ja CDI boksen et 3 sted.
Der flere 30 km7t der slet ikke kører de 30 og kunne godt tænke mig at kunne kører min 45 på en 30er men ved ikke hvilken en der er nemmest at få til det.

Har kigget på e-force/ELF og hvad de ellers kalder den model og så den VGA fra thansen som mulig køb.. :)
Ifølge ive-car, har deres bil Li-On batterier. Det har e-force eksempelvis ikke. Mener det er bly-gel batterier.
Ive-car har også bak-kamera. Det er der ikke alle modeller som har. Så snart den sættes i bak-gear, ændrer instrumentbrættet sig til bak kamera.

Selvom bilerne ligner hinanden, så kan ske de ikke er ens.

De fleste jeg har set på vejene er e-force modellen.

T-Hansens bil er dyrere, men har ikke LiOn batterier. Jeg tror heller ikke, at den har bak kamera. Umiddelbart har jeg svært ved at se særlige fordele ved denne. I forhold til, at det er den dyreste, så syntes jeg den skuffer lidt.