Sjovt. Sådan en har jeg aldrig set før.
Hætten hjælper. Tænkte hvis der ikke var nogen isolering på at så var det nok hjemmelavet.
Der er to dioder på
eldiagrammet til PGO G-Max men de er vist direkte på ledningerne som om de ikke sidder på et stik.
Begge dioder har forbindelse til:
ENGINE EXTINGUISH SWITCH (hvid ledning)
Dioden med 115 117 går til:
ENGINE SWITCH SIGNAL LAMP
Dioden med 116 114 går til:
Pickup-ledningen (mellem pickup og CDI-boks)
Så der er åbenbart en dødmandskontakt så man hurtigt kan stoppe motoren.
Og efter hvad jeg kan se så lyser lampen hvis tændingslåsen er på ON og dødmandskontakt er i funktion. Sådan at man kan se at dødmandskontakt er i funktion hvis man undre sig over at motoren ikke vil starte.
Andre scootere med dødmandsknap de har vist ikke dioder fordi der ikke er sådan en lampe så pickup-ledningen går direkte til dødmandsknappen uden dioder.
Men så er der åbenbart to dioder på din fordi den har lampe så både pickup-ledningen og lampen kan bruge samme ledning til dødmandskontakten uden at strømmen fra pickupen går op i lampen og uden at strømmen fra lampen går ned i pickupen.
Hvis du tager stikket af så virker lampen vist ikke og du kan ikke stoppe motoren med dødmandskontakten.