Kære SG! - Busetto El-Scooter "Sætter ud" + Hvordan tuner jeg? :)
: 5. december 2017 01:24
Hej Scootergrisen!
Ok, så en meget indvandret og meget dårligt dansktalende, men ellers i øvrigt meget imødekommende og venlig herre, formåede at prakke mig sin Busetto ECC-800 El-Scooter på ærmet her til aften.
2.000,- kroner og så fik jeg den fragtet med toget fra Farum St. Til Østerport, og med Metro fra Kgs Nytorv til Vestamager, og derfra på egne hjul hjem til Kastrup.
Jeg har kørt ungefær 5-8 Km på den, da, 200 meter fra jeg er hjemme - maskinen går fuldstændigt død. Alt lys slukker, motoren stopper med at virke; færdig.
Jeg åbner så ned til batteriet, trækker stikket, sætter det i igen, og.. kan køre 100 meter da.. *Bom* Motoren sætter ud, alt lys forsvinder, og maskinen nu er mere et vedhæng end et transportmiddel.
Ok, kaos, nederen og stor skuffelse, og dermed behovet for løsninger; ER det batteriet, ud fra jeres mening og erfaringer..? - Maskinen har kørt 4.000 Km, og batteriet står nomineret til at håndtere 100.000-200.000 Km før behov for skift (det skal nævnes, at temperaturen var på omkring 0-1 grads Celsius, hvilket, har jeg ladet mig fortælle, påvirker effekten af batteriet enormt). Dertil skal nævnes, at batterimåleren hele tiden lå på et sted mellem 100% (når den ikke brugte motoren og bare stod med lys) og 40-60% når den trak i motoren; hvilket også var det niveau, den stod på da maskinen satte ud.
Med ovenstående problematikker, ville det så give mening at lede efter "synderen" et andet sted end ved batteriet..? - Tænker, at controlleren måske er sat til at registrere en spænding, der kan være sat højere, end der er egentligt er behov for, før den slukker og lukker af sig selv..? (Gav det mening?). - Jeg håber, at det er controlleren, vil jeg lige sige - et nyt batteri (I det omfang, de overhovedet kan skaffes mere) koster omkring 4.000,-, så jeg håber virkelig, at problemet ligger et andet sted.
Kort sagt; ud fra ovenstående symptomer, hvad ville I mistænke kunne være problemet..?
Det var det første. Det næste er, at det er en 30 Km maskine, der ligger på absolut lade 25 Km/t (og lige præcis og helt nøjagtigt ikke én meter hurtigere), hvilket helt konkret er ved at drive mig til vanvid; jeg vil ha' noget FART på den satan!
- Jeg har været rundt og læse på foraerne for denne model, og det, jeg kan læse mig frem til er, at den har en controllerboks siddende under gulvpanelet, med en hvid ledning på (har ikke været ude og kigge på det endnu - klokken er 1 om natten, så det bliver i morgen), men er der nogen, der har erfaringer med tun af El-Scootere, og gerne denne model, der kan sætte mig helt ind i en "how-to" til denne tunmanøvre..? - Al hjælp modtages med kyshånd.
Det var det.
Sidste to spørgsmål på falderebet er; hvad med forsikring? Det er jo praktisk taget en cikel, skal den ha' knallertforsikring? og, er nummerplader påkrævede..? (Der er ingen på maskinen lige pt.)
Det var det, igen.
Tak for at læse, og jeg glæder mig til at høre fra jer
Mvh
Simon
Ok, så en meget indvandret og meget dårligt dansktalende, men ellers i øvrigt meget imødekommende og venlig herre, formåede at prakke mig sin Busetto ECC-800 El-Scooter på ærmet her til aften.
2.000,- kroner og så fik jeg den fragtet med toget fra Farum St. Til Østerport, og med Metro fra Kgs Nytorv til Vestamager, og derfra på egne hjul hjem til Kastrup.
Jeg har kørt ungefær 5-8 Km på den, da, 200 meter fra jeg er hjemme - maskinen går fuldstændigt død. Alt lys slukker, motoren stopper med at virke; færdig.
Jeg åbner så ned til batteriet, trækker stikket, sætter det i igen, og.. kan køre 100 meter da.. *Bom* Motoren sætter ud, alt lys forsvinder, og maskinen nu er mere et vedhæng end et transportmiddel.
Ok, kaos, nederen og stor skuffelse, og dermed behovet for løsninger; ER det batteriet, ud fra jeres mening og erfaringer..? - Maskinen har kørt 4.000 Km, og batteriet står nomineret til at håndtere 100.000-200.000 Km før behov for skift (det skal nævnes, at temperaturen var på omkring 0-1 grads Celsius, hvilket, har jeg ladet mig fortælle, påvirker effekten af batteriet enormt). Dertil skal nævnes, at batterimåleren hele tiden lå på et sted mellem 100% (når den ikke brugte motoren og bare stod med lys) og 40-60% når den trak i motoren; hvilket også var det niveau, den stod på da maskinen satte ud.
Med ovenstående problematikker, ville det så give mening at lede efter "synderen" et andet sted end ved batteriet..? - Tænker, at controlleren måske er sat til at registrere en spænding, der kan være sat højere, end der er egentligt er behov for, før den slukker og lukker af sig selv..? (Gav det mening?). - Jeg håber, at det er controlleren, vil jeg lige sige - et nyt batteri (I det omfang, de overhovedet kan skaffes mere) koster omkring 4.000,-, så jeg håber virkelig, at problemet ligger et andet sted.
Kort sagt; ud fra ovenstående symptomer, hvad ville I mistænke kunne være problemet..?
Det var det første. Det næste er, at det er en 30 Km maskine, der ligger på absolut lade 25 Km/t (og lige præcis og helt nøjagtigt ikke én meter hurtigere), hvilket helt konkret er ved at drive mig til vanvid; jeg vil ha' noget FART på den satan!
- Jeg har været rundt og læse på foraerne for denne model, og det, jeg kan læse mig frem til er, at den har en controllerboks siddende under gulvpanelet, med en hvid ledning på (har ikke været ude og kigge på det endnu - klokken er 1 om natten, så det bliver i morgen), men er der nogen, der har erfaringer med tun af El-Scootere, og gerne denne model, der kan sætte mig helt ind i en "how-to" til denne tunmanøvre..? - Al hjælp modtages med kyshånd.
Det var det.
Sidste to spørgsmål på falderebet er; hvad med forsikring? Det er jo praktisk taget en cikel, skal den ha' knallertforsikring? og, er nummerplader påkrævede..? (Der er ingen på maskinen lige pt.)
Det var det, igen.
Tak for at læse, og jeg glæder mig til at høre fra jer
Mvh
Simon