lys

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tmoj
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: pgo Trex

lys

Ulæst indlæg af tmoj »

hejsa jeg har en Pgo T-rex som virker fint men når bremselyset lyser så går forlyset ned I styrke ?? Hvor skal jeg lede efter fejlen
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: lys

Ulæst indlæg af Jps »

tmoj skrev:hejsa jeg har en Pgo T-rex som virker fint men når bremselyset lyser så går forlyset ned I styrke ?? Hvor skal jeg lede efter fejlen
Det er ikke en fejl. Havde samme "problem" på mine 4 Dr. big's. Du kan minimere det ved, at fjerne pærene i positionslyset, så får selve forlygten lidt mere strøm.

Jeg pillede mine ud og blændede glasset.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne prøve og oplade batteriet og se om det gør nogen forskel.
Men jeg vil også mene at det er normalt at lyset dæmper en smule i hvert fald på grund af det større strømforbrug.
Ellers kunne du prøve med en LED bagpære med lavere strømforbrug så dæmpet forlyset sikkert ikke så meget.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Du kunne prøve og oplade batteriet og se om det gør nogen forskel.
Men jeg vil også mene at det er normalt at lyset dæmper en smule i hvert fald på grund af det større strømforbrug.
Ellers kunne du prøve med en LED bagpære med lavere strømforbrug så dæmpet forlyset sikkert ikke så meget.
Mht batteriet er det prøvet her, uden nogen virkning. Og har ikke megen tiltro til ledpærere. Ihvertfald ikke dem fra Thansen.
Brugeravatar
GYS
10. Rang
10. Rang
Køretøjer: EU45: Yamasaki GYS
Motorcykel: KTM Duke 200

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg har ikke prøvet T-Hansens LED pærer. Men, dem jeg har fungerer fint. De bruger næsten ingen strøm, og kan helt sikkert løse energiproblemet.

Ofte anvendes AC-lys til baglygten. Der kan så måske være et problem med LED pærerne. Jeg ændrede min baglygte til at køre på DC i stedet. Det er jeg meget glad for, da den nu også lyser, når motoren står stille. Det er mere sikkert, hvis jeg går i stå i mørket. For at gøre det nemt, klippede jeg den over, og satte den på DC efter tændingskontakten. Så baglyset tænder altid, så snart der er tænding på, og går ikke ud, selvom motoren standser.

Mine LED pærer er meget robuste, og på et tidspunkt hvor jeg ikke havde batteri på, og de fik overspænding, slukkede de automatisk da spændingen blev for høj i forhold til det de kunne tåle. Da spændingen så blev lavere, så fungerede de igen.

Jeg gav ca. 100 kr. for min LED pære.

På min knallert lyser den noget kraftigere end den gamle pære. Det er jo ikke en ulempe, men ekstra lyset som fås når der trykkes på bremsen er ikke så stort. Man kan dog godt se, at der trykkes på bremsen.

Jeg mener Super 8 kører på DC, så du skulle kunne sætte en LED pære direkte i uden at ændre på ledningsnettet.

Når du afmonterer pæren - så tjek lige, at der ikke er et problem uden pære i. En kortslutning kan også være årsagen, og så vil problemet også eksistere uden pærer monteret.

Med hensyn til energiforbrug skal T-Hansens LED pærer nok være ligeså godt som andre typer. Men, der kan være forskel på hvor godt de er sikret, og levetiden.
Besvar