Køhler Cykler & Knallert
: 13. maj 2010 04:07
Købte min Super 8 ved Køhler Cykler & Knallert i januar 2008. Det blev et dyrt bekendtskab:
Da der endeligt var en tydelig synlig fejl, med lyset, kunne den ikke repareres.
- 1: Lang ventetid ved service og vedligehold. Ofte over 1 uge til 14 dage for et lille serviceeftersyn.
2: Høj pris. Alle serviceeftersyn kostede en formue - for hver 2.000 km ca. 2000 kroner (incl olie osv.) Det første, efter 500 km, var billigere - kun ca. 1000 kr. Og nummer to, efter 1500 km, kostede kun ca. 1500 kr. Da jeg efter et par år skiftede til en anden, faldt prisen til ca. halvdelen. per kilometer.
3: Kunne ikke reparere problemet med lyset. Det tog to måneder, før jeg fik scooteren retur. Og vel at mærke, uden at det havde lykkedes ham at rette problemet. Alligevel, beholdte han scooteren i 2 måneder, og insisterede på, at han godt kunne finde ud af at reparere fejlen. Da jeg antydede at han vist ikke kunne, spurgte han hvem der havde sagt det - men når det tager 2 måneder, får man jo sin tvivl. Da jeg endeligt fik den retur, var det ikke mere med originalskruer. Den havde stået adskildt i to måneder, og var åbentbart et problem at få samlet. Men, det lykkedes at finde de fleste af delene. Og resten, fik jeg et par dage efter. Han havde hevet isolerbåndet af ledningsnettet flere steder, og det betød at en sammenlodning med plus, lå uisoleret oppe under kilometertælleren. Med jævne mellemrum, sprang den derfor sikringen, da plus kom til at berøre stel. Jeg måtte derfor tjekke ledningsnettet igennem, og vikle isolerbånd og tape omkring, får at få scooteren god igen. Alt tapet, var blevet viklet af. Han fortalte at han havde skiftet lyskontrol boksen, men uden det hjalp. Det er muligvis korrekt. Men, det så mere ud til at være blinkrelæet han havde haft fat på. For den sad ikke mere på dens plads.
Da der endeligt var en tydelig synlig fejl, med lyset, kunne den ikke repareres.