Hej, ville lige høre om denne scooter har en begrænsningsskive i? Har gjort CDI'en ubegrænset og den render en 60 - 70 stykker og på en lille bakke kan den godt runde de 80 og så kan jeg ikke længere følge med på speedometeret... Men det er jo ikke så godt hvis der sidder skive i. Har kigget under reservedele hos Thansen og de sælgere ikke umiddelbart skiver til denne knallert som de gør med min gamle "VGA - Grido 2-takt".
Jeg kunne selvfølgelig også skrue lidt og kigge men tænkte jeg kunne spørge her først.
Skal lige siges da jeg købte den sprit ny og fik den udleveret kørte den 36 - 40kmt og når den ramte 39 - 40 stykker kunne man høre omdrejninger omgående falde, samt den larmede mindre når man nåede tophastighed og kørte mere blødt i det med omkring 38kmt
Hvor min Grido bare larmede og sprællede derudaf, om jeg kørte 30 eller 35, den kørte så 55kmt da jeg pillede skiven på den.
VGA Explora 2016: 4-takt 30kmt
-
- 15. Rang
Re: VGA Explora 2016: 4-takt 30kmt
Ved ikke hvor den er begrænset men du kan prøve at undersøge det så kan jeg tilføje det på hjemmesiden.
Muligvis CDI, motor og udstødning.
Tvivler på der sidder skive i hvis den kan køre så hurtigt.
Muligvis CDI, motor og udstødning.
Tvivler på der sidder skive i hvis den kan køre så hurtigt.
- Gammelmand
- 7. Rang
- Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45 - Geografisk sted: Hornslet
Der er ingen skiveii 45km/t men i 30 km/t er der en !
Så er den begrænset elektrisk ved CDI dog på en måde så det kun er 2 kabelsko der skal skilles se evt https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... 1kDo5Z3JDA
En 30 km/ skal vist også lige have en dyse 1 nr større
Ang hastighed så klare min 45 km/t udgave 55 efter speedometer , det er så målt til 47 ægte
Så er den begrænset elektrisk ved CDI dog på en måde så det kun er 2 kabelsko der skal skilles se evt https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... 1kDo5Z3JDA
Ang hastighed så klare min 45 km/t udgave 55 efter speedometer , det er så målt til 47 ægte
Hvor fandt du frem til at der er skive i 30 udgaven? Syndes det er underligt siden den kan komme op på 65 - 70 på lige vej og 80 ned af bakke, kun ved at fjerne ovenstående stik fra CDI'en?Gammelmand skrev:Der er ingen skiveii 45km/t men i 30 km/t er der en !
- Gammelmand
- 7. Rang
- Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45 - Geografisk sted: Hornslet
Fandt det i andet forum !
65-70 går jeg ud fra er visningen på dit speedometer , så den tager jeg med et Gram salt ......Som skrevet viser mit 55 for 47 ægte !
65-70 går jeg ud fra er visningen på dit speedometer , så den tager jeg med et Gram salt ......Som skrevet viser mit 55 for 47 ægte !
Den trækker udemærket helt op til 55kmt+ så går det langsomt de næste 10 - 15kmt og ned af bakke øger den langsomt op i mod 80 og når den næsten rammer 80 begynder den at ryste og blive ubehagelig at køre på, men den fortsætter stadig derudaf.Gammelmand skrev:Fandt det i andet forum !
Jeg læste også i et andet forum ang skive men der var en der sagde at der sad et "rør" istedet og da han fjernede det rystede det hele, så vil ikke gå ud fra at det er "skiven".
"Edit" ligevej målte den mig til 66kmt og ned af bakke blev jeg målt til 77kmt af de målere der er sat op på vejene.