Ny mistænkelig lyd fra motoren - Gilero Stalker

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Buurgaard
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Gilera Stalker - ukendt årgang, men før nummerpladekrav.

Ny mistænkelig lyd fra motoren - Gilero Stalker

Ulæst indlæg af Buurgaard »

Hej
Jeg har tidligere fået hjælp til en mærkelig lyd fra motoren, hvilket resulterede i at jeg totalt skilte motoren ad og satte nye krumtapslejer i, og det lykkedes mig at samle scooteren igen og den kan køre ;)
Efterfølgende har jeg dog konkluderet at det var fordi oliepumpen var løbet tør, da jeg ikke bruger den, men blander olie i benzinen. Nu er oliepumpen helt pillet fra.

Men nu til spørgsmålet. Da jeg samlede motoren, hældte jeg lidt gearolie ned i motorblokken, der hvor cylinderen sættes på. Lidt i hver side til de nye krumtapslejer. Det mener jeg at have læst et sted. Men har jeg kommet for lidt i ?
Motoren lyder som om der er noget der ikke helt er som det skal være. Men jeg er total nybegynder, så måske hører jeg bare syner :lol:
Videoklip vedhæftet.

Bonus info: Da scooteren var færdig samlet kørte den fint ca. 12 km, hvor efter den mistede trækkraft og til sidst satte ud. Den har nu stået i et par uger uden at der er gjort noget, og den starter nu fint og kører også ok, men har denne mærkelige lyd fra motoren, som ikke lyder så sundt.

Mvh. Lasse B. Jørgensen
Vedhæftede filer
Scooter3.mp4
(6.44 MiB) Downloadet 359 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Ny mistænkelig lyd fra motoren - Gilero Stalker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har ikke erfaring med det men jeg havde nok brugt motorolie til indledende smørring men ikke sikkert det har nogen betydning.
Delene skal nok tilkøres så det er nok ikke super godt og køre 12 km i træk lige fra starten men du har måske holdt pauser så motoren kunne køle.
Kender ikke lyden men du kunne prøve og kigge ind til variatoren og køre uden variatordæksel hvis du kan det uden at starterdrevet bliver ødelagt så kan det være du kan se noget. Kunne måske bare være kileremmen eller noget derinde som ikke kører optimalt hvis den har stået stille længe.
Eller måske noget ved den forreste yderste remskive eller generatorens blæser der ramme noget. Det lyder lidt som en rillet.
Prøv og flyt kameraet/mikrofonen rundt omkring på motoren så man kan høre hvor lyden kommer fra.
Også er det vist noget med en ny motor skal have ekstra motorolie i første tankfuld.
Tilkøring af 4 takt og 2 takt motor
Besvar