Piaggio fly 50 4t, vil ikke starte...
: 7. juli 2016 15:54
Hej.
Vi prøver lige noget fejlfinding...
Vores piaggio fly 50 4t vil ikke starte mere...
Den har kørt fint i 1,5 år, og har ikke haft problemer overhovedet.
Så her for et par dage siden da min søn havde kørt et par minutter, så gik den ud... Men han kunne starte den igen efter nogle minutter og køre resten af den 5 minutter lange tur...
Men da han skulle hjem, ville den ikke starte mere...
Vi har prøvet følgende:
Jeg har skiftet tændrør.
Jeg har set at der kommer benzin ud af vacuum ventilen, og der er masser benzin på tanken.
Jeg har ladet batteriet op.
Jeg har kontrolleret alle forbindelser til CDI´en, og de ser ud til at virke korrekt, og der er også gnist på tændrøret (omend meget svag syntes jeg).
Jeg har prøvet at sprøjte lidt æterstart ind i kaburatoren.
Jeg har prøvet at måle på pickup og generatorspolerne, og de måler også rigtigt.
JEg har prøvet at have spændingsregulatoren taget af, for at se om den fejlede, men det hjalp heller ikke noget.
Intet af dette har betydet at knallerten har givet så meget som en lille prut...
Som sagt har den hverken kørt underligt, eller dårligt op til dette skete...
- så jeg undrer mig over hvad det kan være, samt HVORFOR man kunne få den igang igen kortvarigt inden den døde helt...
Det må jo næsten være en eller anden elektrisk fejl tænker jeg, for mekanisk plejer at blive dårligere og dårligere over tid...
Vi prøver lige noget fejlfinding...
Vores piaggio fly 50 4t vil ikke starte mere...
Den har kørt fint i 1,5 år, og har ikke haft problemer overhovedet.
Så her for et par dage siden da min søn havde kørt et par minutter, så gik den ud... Men han kunne starte den igen efter nogle minutter og køre resten af den 5 minutter lange tur...
Men da han skulle hjem, ville den ikke starte mere...
Vi har prøvet følgende:
Jeg har skiftet tændrør.
Jeg har set at der kommer benzin ud af vacuum ventilen, og der er masser benzin på tanken.
Jeg har ladet batteriet op.
Jeg har kontrolleret alle forbindelser til CDI´en, og de ser ud til at virke korrekt, og der er også gnist på tændrøret (omend meget svag syntes jeg).
Jeg har prøvet at sprøjte lidt æterstart ind i kaburatoren.
Jeg har prøvet at måle på pickup og generatorspolerne, og de måler også rigtigt.
JEg har prøvet at have spændingsregulatoren taget af, for at se om den fejlede, men det hjalp heller ikke noget.
Intet af dette har betydet at knallerten har givet så meget som en lille prut...
Som sagt har den hverken kørt underligt, eller dårligt op til dette skete...
- så jeg undrer mig over hvad det kan være, samt HVORFOR man kunne få den igang igen kortvarigt inden den døde helt...
Det må jo næsten være en eller anden elektrisk fejl tænker jeg, for mekanisk plejer at blive dårligere og dårligere over tid...