Side 1 af 1

Stort mysterium...!?!?!?

: 3. juli 2016 22:37
af Skum
Hej alle jer knallert/scooter specialister :)

Jeg har noget af et mysterium med min PGO T-Rex fra 2004, og vil høre om i kan hjælpe mig......
Motoren starter perfekt vær gang, kold som varm, og lyder også ganske godt i tomgang. Når jeg så drejer på håndtaget, begynder motoren at opføre sig mærkeligt, det lyder som en blanding af at den springer over i tændingen og drukner, den kan ikke trække og når maks 5000 rpm. og maks 15 km/t. Fejlen optræder så ustabilt at, når den har stået stille i flere dage kan den godt tage gassen, og trække lidt den første Km. eller 2, og her efter bliver det værre og værre igen.
Problemet er kommet snigende ganske langsomt over et par måneder, og startede med at den lige skulle prutte lidt inden den tog gassen, når man har holdt for rødt i nogle minutter, og altså så op til nu hvor den er helt ubrugelig. :weeping:

Jeg har gjort følgende uden held:
Skiftet:

Udstødning
Stator
tændspole
tændrørshætte
tændrør
vakuum slange
CDI-boks
Topstykke
sylinder
stepel

Følgende har været skilt ad, undersøgt og renset:

Karburator
luftfilter
Studs
Membran
krumtap
benzinhane
benzinfilter
benzinslanger
Oliefilter
Olieslanger
Svinghjul
Stel forbindelser
Stik og ledningsnet ved motor

Skulle der være en specialist derude et sted der har en idé.....?? :eh:

Re: Stort mysterium...!?!?!?

: 5. juli 2016 14:33
af Kymconørden
Skum skrev:...noget af et mysterium..
Ja, det må du nok sige :wtf:
Men at den starter som en drøm, og tomgangen er fin, er gode tegn. Så er der altså både gnist og kompression, og benzin i karburatoren.
Det lyder umiddelbart som et problem med blandingsforholdet når den prutter og hakker og ikke vil tage gassen. måske tilstoppet dyse.
Fik du kikket gennem hoved-dysen da du rensede karburatoren?
Har den det originale luftfilter på, rent og uden utætheder?
Tror udfra beskrivelsen at det er i karburatoren problemet findes..

Re: Stort mysterium...!?!?!?

: 5. juli 2016 15:22
af Skum
Ja, karburatoren var også mit første bud, og var også der jeg startede med lede. Både hoved dysen og tomgangs dysen er renset med trykluft, og alle de små kanaler og gange også. :( Jeg har en gammel karburator af samme type liggende som jeg har overvejet prøve, i tilfældet af at der er noget jeg har overset..... :idea:

Re: Stort mysterium...!?!?!?

: 27. august 2016 23:27
af aerox lc dd
Kører den nu så ved det er en gammel tråd men kunne være sjov at høre fejlen 8-)

Re: Stort mysterium...!?!?!?

: 28. august 2016 00:32
af Skum
Ja, undskyld at jeg ikke har fået opdateret emnet. Efter mange, mange.... Mange timers grublen og arbejde lykkedes det ved et tilfælde at finde fejlen, automatchokeren.... ;)