Side 1 af 20
Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 17. april 2016 16:24
af scootergrisen
OBS: T. Hansen har omdøbt VGA Freeride til VGA Vax.
VGA Vax/FreeRide 30 km/t (varenr.: 73360100001) - thansen.dk
VGA Vax/FreeRide 45 km/t (varenr.: 73360100051) - thansen.dk
Reservedele - thansen.dk
VGA Vax - scootergrisen.org
Den kaldes muligvis Znen Pony/Znen e-Pony. T. Hansen kalder den VGA Freeride/VGA FreeRide/VGA Freeride E. Vi kunne også kalde den VGA e-Pony.
T. Hansen skulle begynde at sælge VGA Freeride i April 2017.
Mærke: Znen
Model: e-Pony (Pony ?)
Fabrikant: Taizhou Znyhug EV Co., Ltd.
EF-Type-godkendelsenummer: e11*2002/24*1658*00
Variant: UG45A - ZN48V800W/45 km
Type: UG-EV05
Motormodel: LB48V800W
Max. effekt: 800 watt (spørgsmålet er om det er maks. eller om det er 2000 watt som er maks.)
Hjul: 10"
Anbringelse af stelnummer: På stel bag benskjold
Tidligere var der billeder af en Znen Pony/VGA e-Pony på både scootergalleri.dk og dba.dk hvor nyprisen var oplyst til 30.000,- kroner og nummerpladeholder fra T. Hansen hvilket sikkert har været en testmodel de har afprøvet inden de bestilte flere kunne jeg forstille mig. Skrev til sælgeren om flere oplysninger men fik ikke svar. Annoncerne findes ikke længere (
http://www.scootergalleri.dk/vga-e-pony/id-1285488 og
http://www.dba.dk/andet-maerke-znen-pon ... 022317009/)
Registreringsnummer: AR881
Stelnummer: L5YAJB8A6E1C97072
Første registreringsdato: 30-06-2014
Seneste ændring: Registreret d. 18-03-2016
Sælger skrev at den kan køre helt op til 100 km på en opladning.
Her gemte siderne i tilfælde af jeg at jeg får brug for det senere.
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 5. februar 2017 12:22
af scootergrisen
Så har T. Hansen fået VGA Freeride på deres hjemmeside som de har valgt at kalde den.
http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 242604924/
Den med nummerplade AR881 er sikkert en testmodel de har afprøvet i noget tid før de bestille flere og sælge dem kunne jeg forstille mig så tror ikke T. Hansen er begyndt på at sælge dem før nu.
Jeg opdatere det første indlæg i dette emne med information løbende også er der også
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... p#vgaepony
Den er med 48 volt 30 Ah lithium ion batteri så det må vel være den første scooter T. Hansen sælger med lithium batteri.
De skriver 2 års garanti og op til 75 km (på 30 km/t modellen) og levetid på 40.000 km og de mener åbenbart at batteriet holder hele køretøjets levetid.
Om det siger mere om scooterens levetid end batteriet skal jeg ikke kunne sige men vi er jo vandt til at km på opladning er skudt meget højt fra starten.
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 5. februar 2017 16:50
af Jps
Mon ikke man skal regne med max 60 km, på en opladning.
Og 40.000 km's levetid. Dvs. 7-8 år for mit vedkommende, med de 5-6.000 km jeg kører om året.
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 5. februar 2017 18:11
af scootergrisen
T. Hansen har det med at skrive "Op til..." for at det skal lyde godt men ikke love noget direkte.
Men der skulle være noget med at lithium batterier kan aflades dybere.
Så hvis Giantco e-Buddy (silica) og VGA Freeride (lithium) har samme Wh så har VGA Freeside nok længere rækkevidde. Plus at batteriet vejer mindre og dermed også længere rækkevidde.
Læg mærke til hvordan batteriet ser ud til at være super nemt at tage ud.
Så hvis man f.eks. køre mange ture til de samme steder så kunne man have mere end et batteri og i stedet for at scooteren skal stå stille mens den oplader (6-7 timer) så skifter man bare med et andet batteri der er opladt.
Eller man kan have et ekstra batteri med også er rækkevidden ligepludselig over 100 km. Det ligner der kunne være plads til endnu et batteri oven på batteriet.
Men det kommer jo nok til at koste 5000-6000 kroner det batteri.
Synes ikke vi kan klage over prisen på 11.999,- (13.389,- med nummerplade og levering).
Er glad for at T. Hansen tør sælge elektriske scootere så de kan blive mere udbredt og ikke koster helt vildt meget.
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 5. februar 2017 21:06
af Jps
Jeg vil jo selv gerne være "elektrisk", på et tidspunkt. Så alle køretøjer på EL der dukker op, er interessante. Jeg har nok mere end een gang skrevet, at jeg foretrækker 100 km's rækkevidde, her ude på landet. Pt, er det så en "elbil" jeg er interesseret i. Men den er dyr (52.000kr) og med max 60 km's rækkevidde.
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 18. marts 2017 21:23
af scootergrisen
scootergrisen skrev:Men det kommer jo nok til at koste 5000-6000 kroner det batteri.
Gættede en smule for lavt.
Batteri Lithium-Ion 48V-30Ah til VGA Freeride E koster 6.999,- kroner.
Specifikationer: Batteri Lithium-Ion 48V-30Ah
Varenummer 73365865001
Celletype YLE INR18650
Batterispænding 48 Volt
Kapacitet 30 Ah
Antal cyklusser Op til 500 opladninger
Levetid Op til 40.000 km
Garanti 2 år
De er da søde og skrive celletype så kan man selv købe dem og spare en masse penge.
Måske celleprocent:
ChangDe YikLik Energy Limited
YLE ~ YikLik Energy?
Der er flere celler der starter med "INR18650" med forskellig Ah.
INR18650A205 er på 2050 Ah osv.
Lidt andre priser på reservedele:
Controller koster 1.999,- kroner
Lader koster 1.499,- kroner.
Motor koster 2.999,- kroner.
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 2. april 2017 04:31
af scootergrisen
Nu er prisen på VGA Freeride blevet sat ned fra 11999,- til 9599,20 kroner.
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 2. april 2017 09:44
af Jps
scootergrisen skrev:Nu er prisen på VGA Freeride blevet sat ned fra 11999,- til 9599,20 kroner.
2.000 kr længere ned nemlig til 7.599 kr så begynder prisen at være acceptabel
.
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 16. april 2017 16:06
af scootergrisen
Nu har T. Hansen åbenbart besluttet at den skal hedde VGA Vax.
Vax elscooter 48V30Ah Li-ion
Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)
: 29. april 2017 11:14
af carle621
Jeg har netop købt en VGA VAX freeride igår, og glæder mig meget til at teste den. Jeg vil gerne dele mine erfaringer med forummet i den kommende tid:
Foreløbig er der kun at sige følgende:
- Der fulgte ingen manual med, så den har jeg nu udbedt mig via email.
- User manual for laderen er til en anden type end den udleverede.
- Der findes i batteri-aflukket et stik, som er af samme type som man normalt bruger som balanceringsstik til Li-Po batterier. Stikket kan dog IKKE tilsluttes laderen eller har nogen kontakt med batteriet, men ledningen forsvinder ind i dybet i scooteren, så hvad meningen er med det fatter jeg ikke. Thansen ved det heller ikke.
- Der er en lavet begrænsning på maks 32km/t, som er aldeles effektiv. Det kunne være interessant at vide om denne begrænsning er lavet software- eller hardwaremæssigt. Thansen ved det ikke.
vh
Carl