Rullefelt med 49,8 km/t
: 10. september 2015 00:22
Koster det 3000 kr. hvis man bliver rullefeltmålt til 49,8 km/t på en 30-knallert?
Jeg kan se at bøden siger 2000 kr. over 48 km/t. Men der bliver trukket 3 km/t fra i fejlmåling. Så 46,8 km/t må give 1500 kr. i hastighedsbøde.
Og da den kører så hurtigt må den nødvendigvis også være modificeret, og det koster 1500 kr. i bøde at konstruktiv ændre en knallert.
Der er ingen lasermåling i dette tilfælde. Kun en razzia med rullefelt.
Derfor mit spørgsmål om de 3000 kr.
Og PS:
Er der andre som har kørt 30'er og som er blevet stoppet og målt til at kunne køre hurtigere end 32, og som derefter har skiftet køretøjskategori? Og med hvilken tilfredshed?
Jeg overvejer flg:
• Fortsætte på min 30'er med ringen fjernet. Det koster bøde og konfiskation næste gang. Så det har jeg ikke lyst til.
• Sætte ringen på igen, og køre 32 km/t. Omdr bliver 6000 og benzinøkonomien dårlig og meget støj. Men selvfølgelig billigere end 3000 kr.
• Købe en 45'er. Men har ikke lyst til at køre på vejen med så lav hastighed. Stopklods-effekt.
• Købe en 125cc scooter. Men jeg kan egentlig bedst li at køre på cykelstien og passe mig selv, fremfor ude i trafikken. En MC er også dyrere i forsikring og vægtafgift. Ca. 200 kr. mere pr. måned har jeg regnet ud.
Det skal siges, at jeg dagligt ville blive indlagt på sygehus hvis jeg ikke kørte meget defensivt. Mange bilister overser mig ved højresving. Jeg er blevet kørt ned to gange. Og jeg kører ikke mere end 35 km/t. Det er kun pga omdrejningsnedsættelse og benzinbesparelsen at jeg har fjernet ringen. Men det ER farligt med en 30'er.
Jeg har tidligere haft motorcykel, og hastighederne er jo noget højere end knallert. Men man befinder sig mellem de andre bilister, og undgår dermed at blive overset på samme måde som med knallerter. Men jeg har prøvet 125cc fra Thansen og andre kinascootere, og de føles ikke rare at køre på over 40 km/t. Så hvis man skal følge trafikken på indfaldsveje eller ringveje, så er det med hjertet oppe i halsen. En dyr Yamaha eller noget italiensk ville sikkert føles mere sikkert, men bliver desværre alt for dyrt. Jeg ville ellers gerne have en Yamaha 250cc maxiscooter, men 50.000 kr. er jo latterligt dyrt.
En decideret MC bliver også dyr, og man kan kun bruge den 6-7 mdr. om året.
Så jeg er sgu lidt i tvivl hvad der nu skal ske. I første omgang kommer ringen på igen, og så må jeg se hvad der sker.
Er der hastighedsbegrænsninger for el-cykler?
PPS: Ved samme razzia stod en ung knægt og måtte forklare en masse om en vistnok kinesisk knallert der mindende lidt om en Sachs MadAss. Den løb rullefeltet ud... dvs den rundede de 100 km/t. Den var vist 3-gears. Politiet troede ikke på at de var en knallert, de holdt mere på at det var en lille motorcykel. Den lød også af mere end 50cc. Han havde vist ingen papirer på den og heller ingen nr.plade selvom den så helt ny ud.
Jeg kan se at bøden siger 2000 kr. over 48 km/t. Men der bliver trukket 3 km/t fra i fejlmåling. Så 46,8 km/t må give 1500 kr. i hastighedsbøde.
Og da den kører så hurtigt må den nødvendigvis også være modificeret, og det koster 1500 kr. i bøde at konstruktiv ændre en knallert.
Der er ingen lasermåling i dette tilfælde. Kun en razzia med rullefelt.
Derfor mit spørgsmål om de 3000 kr.
Og PS:
Er der andre som har kørt 30'er og som er blevet stoppet og målt til at kunne køre hurtigere end 32, og som derefter har skiftet køretøjskategori? Og med hvilken tilfredshed?
Jeg overvejer flg:
• Fortsætte på min 30'er med ringen fjernet. Det koster bøde og konfiskation næste gang. Så det har jeg ikke lyst til.
• Sætte ringen på igen, og køre 32 km/t. Omdr bliver 6000 og benzinøkonomien dårlig og meget støj. Men selvfølgelig billigere end 3000 kr.
• Købe en 45'er. Men har ikke lyst til at køre på vejen med så lav hastighed. Stopklods-effekt.
• Købe en 125cc scooter. Men jeg kan egentlig bedst li at køre på cykelstien og passe mig selv, fremfor ude i trafikken. En MC er også dyrere i forsikring og vægtafgift. Ca. 200 kr. mere pr. måned har jeg regnet ud.
Det skal siges, at jeg dagligt ville blive indlagt på sygehus hvis jeg ikke kørte meget defensivt. Mange bilister overser mig ved højresving. Jeg er blevet kørt ned to gange. Og jeg kører ikke mere end 35 km/t. Det er kun pga omdrejningsnedsættelse og benzinbesparelsen at jeg har fjernet ringen. Men det ER farligt med en 30'er.
Jeg har tidligere haft motorcykel, og hastighederne er jo noget højere end knallert. Men man befinder sig mellem de andre bilister, og undgår dermed at blive overset på samme måde som med knallerter. Men jeg har prøvet 125cc fra Thansen og andre kinascootere, og de føles ikke rare at køre på over 40 km/t. Så hvis man skal følge trafikken på indfaldsveje eller ringveje, så er det med hjertet oppe i halsen. En dyr Yamaha eller noget italiensk ville sikkert føles mere sikkert, men bliver desværre alt for dyrt. Jeg ville ellers gerne have en Yamaha 250cc maxiscooter, men 50.000 kr. er jo latterligt dyrt.
En decideret MC bliver også dyr, og man kan kun bruge den 6-7 mdr. om året.
Så jeg er sgu lidt i tvivl hvad der nu skal ske. I første omgang kommer ringen på igen, og så må jeg se hvad der sker.
Er der hastighedsbegrænsninger for el-cykler?
PPS: Ved samme razzia stod en ung knægt og måtte forklare en masse om en vistnok kinesisk knallert der mindende lidt om en Sachs MadAss. Den løb rullefeltet ud... dvs den rundede de 100 km/t. Den var vist 3-gears. Politiet troede ikke på at de var en knallert, de holdt mere på at det var en lille motorcykel. Den lød også af mere end 50cc. Han havde vist ingen papirer på den og heller ingen nr.plade selvom den så helt ny ud.