Side 1 af 2

gy6

: 8. maj 2015 22:36
af jens
Hej

Gy6 moter har fået ny karburator men der kommer ikke benzin ind til tændrør, der er benzin i karburator når jeg åbner for udluftningsskruen i bunden af svømmehuset.
jeg kan mærke den suger hvis jeg holder hånden for indsugningen uden karburator monteret. Og der er tryk på når jeg holder en finger for tændrørshullet, ventilerne ser ud til at bevæge sig fint. kan det være en fejl inde i moteren eller taktkæden.

Håber nogen kan hjælpe.

på forhånd tak

Re: gy6

: 8. maj 2015 22:43
af scootergrisen
Du kunne prøve og kontroller at der er hul igennem alle de steder hvor der skal være der.
Skru diverse ud og se om du kan puste igennem alle steder og at nål og vakuumstemplet og gummidele fungere som de skal.

Ellers kan du prøve og holde holde for luftindsugningen så karburatoren ikke får så meget luft, så suger den mere benzin op.

Re: gy6

: 10. maj 2015 19:26
af jens
Vil stadigvæk ikke starte
Jeg har ny cdi boks i den gnister fint, og ny karburator fra gy6moter.de, den får benzin nu. Jeg har så kigget på knastkæden, og kunne se den sad lidt skævt i forhold til de youtube videoer jeg så, de viste at svinghjulet skal stå ved TF position og ud for et bestemt sted ved blokken knasttandhjul er sat så de to små huller flugter med kanten af topstykket, og det store hul peger opad.
Så håber jeg snart har udelukket alt, problemet er der bare endnu selvom alt teori siger den skulle starte er jeg ved at løbe tør for ideér.
Knast og ventiler ser fint ud og der er 7 bar i kompression ventiler er stillet til o,30, og nyt benzin i tanken.

Re: gy6

: 10. maj 2015 20:41
af scootergrisen
0,3 mm er nok for stort mellemrum.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ntiler.php

Prøv med 0,06 mm for indsugningsventilen og 0,08 mm for udstødningsventilen eller noget i den stil, hvis det er en 50 ccm motor.

Re: gy6

: 12. maj 2015 00:21
af jens
Det er en 150ccm moter, jeg er ikke sikker på at kæden sidder rigtigt.
På svinghjulet er der en lang firkantet ramme med en pil i og derefter et TF mærke og så 3 streger men hvilket skal man justere den efter jeg gik ud det var den første streg, lige efter TF (topfire)
De billeder og videoer jeg har set af svinghjuls mærker, ligner ikke dem der sidder på min.

Re: gy6

: 12. maj 2015 01:01
af scootergrisen
Jeg ved ikke hvad ventilspillerummet skal være på 150 ccm.

T og F er to forskellige mærker. Du skal justere efter stregen ved T. T for Timing.

Tag eventuelt nogle billeder.

Re: gy6

: 12. maj 2015 23:32
af jens
hvordan oploader jeg billeder her af svinghjulet.
Det var et godt link, men de svinghjuls mærker ligner ikke helt det jeg har, på min sidder TF mærket tæt sammen mellem 2 streger, og det jeg søger er hvor svinghjulet skal stå for at jeg kan indstille knastkæden.

Re: gy6

: 13. maj 2015 00:24
af scootergrisen

Re: gy6

: 13. maj 2015 01:39
af jens
DSC00371.JPG
DSC00370.JPG

Re: gy6

: 13. maj 2015 02:50
af scootergrisen
T mærket må være den streg der er lige til venstre for T'et.
Lige over hullet.
Det er den streg som skal stå ud for hakket i motorblokken samtidig med at mærkerne på knastakslens tandhjul er som de er på det første billede.