Side 1 af 1
Startproblem efter 9 dage
: 1. april 2015 00:25
af SMF
Er det normalt at en 2-takter har problemer med at starte efter at den har stået stille i 9 dage udendørs? Der gik 3-4 minutter før den ville starte. Det er en VGA Digita.
Re: Startproblem efter 9 dage
: 1. april 2015 12:15
af Jps
SMF skrev:Er det normalt at en 2-takter har problemer med at starte efter at den har stået stille i 9 dage udendørs? Der gik 3-4 minutter før den ville starte. Det er en VGA Digita.
Det er ret normalt, når en knallert står urørt i længere tid.
Re: Startproblem efter 9 dage
: 1. april 2015 12:26
af Søren P
Hmm, har du kørt med karburator væske blandet i benzinen? Det skulle vist modvirke det værste vand og kondens i motoren, gør dig selv en tjeneste og kom lidt på, det skader ikke. (men for meget karburator væske kan vist godt være farligt hehe).
Fik at vide, af min trofaste mekaniker, at bare luft temp'en er under 15 grader, så skulle der kunne dannes kondens i motoren, så vi er vist ikke helt ude af "vinteren" endnu
Re: Startproblem efter 9 dage
: 1. april 2015 14:21
af Bette Niels
Jeg kan godt følge RooZvonBooZ, selv om jeg er så dum at jeg må spørge om hjælp til en bagpære, 54 års erfaring har lært mig, at stort set alle benzin drevne maskiner, undtaget dem der har systemer som kan udskille vand fra brændstoffet, det behøves ikke kun at være en kold vinter, det er i hele den periode med høj luftfugtighed, i Danmark, tjae, efter omstændighederne, men vi bor i et fugtigt klima, de vil gerne have sprit, jeg starter om efteråret, når det pisser ned hele tiden og forsætter indtil, det er holdt med at pisse ned om foråret, så er man fri for at have en sjat vand til at stå i bunden af svømmerhuset, ( alternativt kan man prøve, på de scootermodeller, hvor det kan lade sig gøre, lige løsne drænskruen i bunden af svømmerhuset, holde et glas under drænslangen,kikke på det som kommer ud, er det delt i lag, ja så skulle man have brugt karburator sprit...
Re: Startproblem efter 9 dage
: 1. april 2015 14:43
af Jps
RooZvonBooZ skrev:Hmm, har du kørt med karburator væske blandet i benzinen? Det skulle vist modvirke det værste vand og kondens i motoren, gør dig selv en tjeneste og kom lidt på, det skader ikke. (men for meget karburator væske kan vist godt være farligt hehe).
Fik at vide, af min trofaste mekaniker, at bare luft temp'en er under 15 grader, så skulle der kunne dannes kondens i motoren, så vi er vist ikke helt ude af "vinteren" endnu
Det er ikke nødvendigt med karburatorsprit, da der er 5 procent bioethanol i benzinen, som gør karburatorsprit unødvendigt. Jeg har ikke brugt det i 10-11 år, på mine Big's.
Re: Startproblem efter 9 dage
: 2. april 2015 08:08
af SMF
Tanken var næsten tom inden jeg satte den hen de 9 dage, hvilket nok var lidt dumt. Måske gjorde det problemet værre. Men efterfølgende starter og kører den fint (7-9-13).