Side 1 af 1

Re: Piaggio Zip 4T

: 15. november 2010 18:51
af Jps
Ja, desvære må man sige :) For den er ifølge flere jeg kender, behæftet med diverse fejl. Det er den originale Piaggio Zip 2takter, ikke.

Re: Piaggio Zip 4T

: 15. november 2010 19:43
af scootergrisen
I følge typegodkendelserne kan den både være lavet i kina og italien.
Det står ved Fabrikantkode som er de 3 første tegn i VIN (stelnummeret).
ZAP (Italien) http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... 5-2010.pdf
LBM (Kina) http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... 5-2010.pdf

Der står godt nok ikke om det er 4 takt eller 2 takt men jeg regner med det er 4 takt fordi der står at der er CV karburator på.
Der sidder gerne en slide karburator på en 2 takt.
Det passer også med den bog jeg har. Der står at 2 takt modellen har en slide karburator og 4 takt modellen har en CV karburator.
Og bogen er Haynes 4082 (http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... aynes_4082) hvis nogen skulle ønske at vide det.

Re: Piaggio Zip 4T

: 15. november 2010 20:15
af Jps
Scootergrisen*

Zip 4takt, bliver produceret i Kina, og samlet i Italien, derfor hedder den stadig Zip. Ellers havde den fået en "kineserbetegnelse" :).

Re: Piaggio Zip 4T

: 15. november 2010 20:53
af scootergrisen
Jps skrev:Scootergrisen*

Zip 4takt, bliver produceret i Kina, og samlet i Italien, derfor hedder den stadig Zip. Ellers havde den fået en "kineserbetegnelse" :).
Mener du at hvis den var samlet i kina så ville den hedder AA50QT-9 eller noget i den stil ?
Det kan være den har sådan en betegnelse selvom jeg godt nok aldrig har hørt om det.
Men det kan også være at den ikke har det hvis den først blev produceret i Italien også senere i kina.

Re: Piaggio Zip 4T

: 15. november 2010 21:55
af Jps
kina skrev:For den er ifølge flere jeg kender, behæftet med diverse fejl.<<< Hvad for nogle fejl ?
Der er for meget bøvl med motoren, men jeg ved ikke præcist hvad. Det kan være dårlig trækraft, utætte simmeringe, forkert indstillede ventiler/. Ventiler der bliver slidt for hurtigt, osv osv.

Jeg kender en hvis Zip 4takt næsten altid stod parkeret hos forhandleren fordi den drillede konstant. og den kunne knap og nap kører 30 km/l, hvor en 4takter burde køre mindst 40-45 km/l. Og da det var en 45 skulle den jo kunne køre det, men den kunne kun lige ramme de 40 km/t.

Re: Piaggio Zip 4T

: 15. november 2010 21:58
af Jps
scootergrisen skrev:
Jps skrev:Scootergrisen*

Zip 4takt, bliver produceret i Kina, og samlet i Italien, derfor hedder den stadig Zip. Ellers havde den fået en "kineserbetegnelse" :).
Mener du at hvis den var samlet i kina så ville den hedder AA50QT-9 eller noget i den stil ?
Det kan være den har sådan en betegnelse selvom jeg godt nok aldrig har hørt om det.
Men det kan også være at den ikke har det hvis den først blev produceret i Italien også senere i kina.
Ved ikke hvad den skulle hedde hvis den blev producet og samlet i Kina. Men det jeg har fået at vide, er det som jeg nævner vedr. dele produceret i Kina, og så sendes de til Italien hvor scooteren bliver samlet.