Gilara Runner hjælp !!!
: 10. november 2014 12:43
Hej med jer !
Jeg er en gammel gut fra Yamaha/Kreidler/Puch - tiden, som besluttede mig for at anskaffe mig en scooter til arbejdskørsel, det blev en Gilara Runner 45 LC fra 2003.
Må tilstå at der er sket en del siden jeg sidst rodede med knallerter som de hed den gang og jeg vist er sejlet bagud dansen
hvad angår teknikken i nyere scootere.
Ved købet blev jeg oplyst, at skiven i variomatikken var taget ud og ikke mere og tænkte så - Man får jo samme bøde, der er ikke bøder for lidt ulovligt, så af med alle begrænsninger.
Hvad jeg har læst mig til er flg; 1 ring i variomatik, begrænsning i luftfilter, samt i udstødning, fjernes alle 3, skal den dysses om.
OK ringen var taget og den har en max hastighed på 63 km/t (gps) hvilket var ok og ville så starte et sted jeg lige kunne overskue og købte en "Tun udstødning - Ganelli Go", da det virkede som den bedste løsning istedet for at modificere den originale udstødning, samte et dysse sæt til kaburatoren blev det også til.
Jeg skiftede så udstødning igår søndag og lidt af ungdommens fartjunkie vente tilbage..........men jeg har nu en Gilara som kun topper 51 km/t - altså 12 km ned af bakke.....................hvad mangler jeg lige ????????
Kiggede i luftfilteret og der sad ikke nogen begrænsing, har læst nogle steder at der under gummimembranen mellem kaburator og cylender sidder en begrænser plade, nogen der ved noget om det ??
Undrer mig for den går jævnt, trækker lidt dårligere og forstår ikke hvad og hvorfor den går ned i fart ( firtakter ikk det fjerneste )jeg har ikke ændret dysen, så langt kom jeg ikke
Håber I kan hjælpe
/Allan
Jeg er en gammel gut fra Yamaha/Kreidler/Puch - tiden, som besluttede mig for at anskaffe mig en scooter til arbejdskørsel, det blev en Gilara Runner 45 LC fra 2003.
Må tilstå at der er sket en del siden jeg sidst rodede med knallerter som de hed den gang og jeg vist er sejlet bagud dansen

Ved købet blev jeg oplyst, at skiven i variomatikken var taget ud og ikke mere og tænkte så - Man får jo samme bøde, der er ikke bøder for lidt ulovligt, så af med alle begrænsninger.
Hvad jeg har læst mig til er flg; 1 ring i variomatik, begrænsning i luftfilter, samt i udstødning, fjernes alle 3, skal den dysses om.
OK ringen var taget og den har en max hastighed på 63 km/t (gps) hvilket var ok og ville så starte et sted jeg lige kunne overskue og købte en "Tun udstødning - Ganelli Go", da det virkede som den bedste løsning istedet for at modificere den originale udstødning, samte et dysse sæt til kaburatoren blev det også til.
Jeg skiftede så udstødning igår søndag og lidt af ungdommens fartjunkie vente tilbage..........men jeg har nu en Gilara som kun topper 51 km/t - altså 12 km ned af bakke.....................hvad mangler jeg lige ????????
Kiggede i luftfilteret og der sad ikke nogen begrænsing, har læst nogle steder at der under gummimembranen mellem kaburator og cylender sidder en begrænser plade, nogen der ved noget om det ??
Undrer mig for den går jævnt, trækker lidt dårligere og forstår ikke hvad og hvorfor den går ned i fart ( firtakter ikk det fjerneste )jeg har ikke ændret dysen, så langt kom jeg ikke

Håber I kan hjælpe

/Allan