Side 1 af 2

CDI

: 24. oktober 2014 21:46
af JDchristian
Hej
har en hot 50 som jeg tror tager lidt for mange omdrejninger, men kører ca 30-37 km/t
kan det være cdi? den der sidder på nu er hvid i bunden har det noget at sige? kunne denne evt bruges? http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 712459755/

Re: CDI

: 24. oktober 2014 21:50
af scootergrisen
CDI bokse i PGO er vist ikke begrænset.
Jeg har læst at der står E9 på dem hvis de er ubegrænset men ved ikke om det er rigtigt.

Re: CDI

: 24. oktober 2014 21:52
af JDchristian
så den ved thansen kunne godt gå?

Re: CDI

: 24. oktober 2014 21:55
af scootergrisen
Det vil jeg tro men det ændre nok ikke på hvor hurtigt den køre hvis det er det ud prøver.

Re: CDI

: 24. oktober 2014 22:21
af JDchristian
Nej det faktisk bare omdrejningerne

Re: CDI

: 24. oktober 2014 22:31
af scootergrisen
Ja ok men omdrejningerne ændre også hastigheden.
Er det fordi du vil have den til at køre 30 km/t præcist ?

Re: CDI

: 24. oktober 2014 22:35
af JDchristian
ikke præcist men det er fordi jeg synes det tager rimelig mange omdrejninger

Re: CDI

: 24. oktober 2014 22:53
af scootergrisen
Nå men det er fordi variatoren er begrænset så køre den med unødigt højre omdrejninger.
Så hvis du fjerner ringen i variatoren kan du køre samme hastighed ved lavere omdrejning.
Men du kommer så også til at have en højere topfart.

Re: CDI

: 25. oktober 2014 00:10
af Jps
Cdi'en på PGO begrænser først ved de 10.000 omdrejninger. Og det er ganske normalt på Pgo, at ligge på mellem 8-10.000 omdr. Men sjovt nok, er mine aldrig kommet over 8.000 omdr. De ligger alle 3, på ca. 7.200-7.500 omdr.

Re: CDI

: 25. oktober 2014 16:44
af JDchristian
Kan man sætte nogen nye ruller i for at dæmpe topfart men også omdrejninger