Kymconørden skrev:Det er som om at den rigtige påklædning på scooter-turen, kan betyde om turen bliver god eller dårlig.
Der vil jeg give dig rent.
Også fordi det kan gå ud over sikkerheden hvis man sidder i frost vejr og fryser helt vildt meget og ryster og ikke er klart til at reagere hurtigt.
Våde vanter er heller ikke så sjove og have på.
Ku være vi hver især skulle skrive hvad vi har på og hvad scooteren har på også se hvad gode råd der kan komme ud af det.
Her er mine :
Hjelm (beskytter øre mod vind)
Hjelmhue (rar at have på inden under hjelmen og beskytter mod vind og beskytter ansigt og hals lidt som eller er bar på grund af hjelmen ikke dækker)
Halsrør (lidt ligesom hjelmhue men kan dække halsen bedre, kan også dække ørene ekstra godt for at få mindre vindstøj i hjelmen)
Vanter (kolder fingre dur ikke så godt)
Ekstra vanter (til når de andre bliver våde)
Heldragt (som at have en plastikpose på, rigtig god når det er koldest men på alle andre tidspunkter eller når man kort skal indendørs så sveder men i den)
Halstørklæde (lidt besværligt at bruge men kan være rart at have ved halsen som ekstra beskyttelse mod vinden)
Her er min scooters beklædning :
Scooterluffer (beskytter håndtag, bremsegreb og knapper mod regn og sne så vanterne ikke bliver vådt og beskytter hænderne mod vinden)
Skumdimser på bremsegreb (giver en større trykflade når man skal bremse også et blødere tryk)
Anti-tæt-overhalings-gå-væk-bilist-stik-ud-til-siden-refleks-dims (monteret på topboks)
Topboks (plads til at alt muligt lort, ekstra vanter til når de andre bliver våde, hjelm kan være i tørvejr)