Side 1 af 1

hjælp

: 20. august 2013 11:19
af vinter
Hej.
Søger lidt hjælp, jeg har en pgo hot 50, den vil drukne sig selv, jeg har renset karburator, skiftet pakninger og oringe, tjekket den automatiske chokker, der er ny membran i og dysen er en str. 72 har også tjekket svømmehus, og alt ser umiddelbart godt nok ud, men trods det kan jeg ikke holde den igang. jeg kan lige starte den, og holde liv i 5 sekunder, den ryger hvidt og tændrøret bliver slask vådt. hvad kan være grunden til at den drukner sig selv. ????

Re: hjælp

: 20. august 2013 17:49
af zzzzleepy
hvid røg kunne måske tyde på at der kommer fugt i systemet..
er dit luftfilter fugtigt ?

prøv at pil det ud og start den uden filter og se om den så køre mere end de 5 sekunder..
rens/tør det hvis det hjalp eller skift hvis det er helt skidt

min plæneklipper lavede samme nummer sidst den fik med vandslangen...
hvid røg i masse vis og døde hurtigt... filteret kom af.. og den kørte perfekt..
det blev lige renset i et benzin bad og sat til tørre.. virker perfekt nu...
det er ikke lige alle filtre der ka tåle at komme i benzin.. så pas lige på med det :)

Re: hjælp

: 20. august 2013 19:22
af scootergrisen
Målte du svømmerhøjden ? Og checkede du nåleventilen holder tæt ?
Hvad hvis du bare bliver ved med at starte den og køre indtil den går ud og starter den igen osv osv hjælper det så ikke på et tidspunkt.

Re: hjælp

: 20. august 2013 19:38
af vinter
Hej igen.
svar på første er at filter er ikke på nu, og det er det samme.
Jeg er i tvivl om svømme højden hvad den skal være, og jeg er også i tvivl om hvordan jeg tjekker om nåleventilen er ok.
jeg har prøvet et utal af gange, men max 5 sek kører den og så er tændrøret sort og vådt igen.
jeg har prøvet at rykke vakuum slangen af når jeg endelig fik gang i den for at se om så den kom til at kunne gå med det benzin der var i karburatoren.
men det lykkes ski ikke.

Re: hjælp

: 21. august 2013 05:45
af Kymconørden
vinter skrev:..den vil drukne sig selv
Hejsa.
Hvordan er det opstået? Hen ad vejen eller fra den ene dag til den anden?
Ang. om nåleventilen lukker tæt, kan du puste i benzinslangen til karburatoren næste gang du tar den af og har den tømt, og så lissom vippe karburatoren fra side til side så flyderen lukker ventilen mens du puster. Så er det nemt at mærke om den lukker tæt.
Hvis du kan finde en manual, står der nok noget om justering af svømmer-højden lige til din model. Men normalt skal flyderen flugte parallelt med bund-kanten af karburatoren.
Hvis det hele sejler til efter kort tid, kunne det være noget med nåleventilen..

Re: hjælp

: 21. august 2013 12:23
af vinter
Har lige købt den som et vinter renoverings projekt, men forrige ejer sagde at de havde haft det problem i et stykke tid, så det er nok ikke pludselig opstået.
Har så lige fundet ud af at dysen som sad deri, er en str. 72 og den som der skulle være standard er en str. 64 til en 12mm karburator. så vil lige prøve det, og så tjekke den nåle ventil som du beskrev hvordan man gjorde.
Tak for input, jeg vender tilbage hvis det lykkes eller ikke.

Re: hjælp

: 21. august 2013 15:53
af Kymconørden
vinter skrev:Har lige købt den som et vinter renoverings projekt....dysen som sad deri, er en str. 72 og den som der skulle være standard er en str. 64 til en 12mm karburator.
Ja ok, så er det jo ikke til at vide hvad den tidligere ejer har "rodet"med... :wtf:
Men hvis den kører rundt med en dyse der er 8 numre for stor, er blandingen osse alt for fed og fugtig. Det ihvertfald et godt sted at starte med at få en standard dyse i hurtigst muligt.

En flyder der måske kunne minde om din. De parallelle linier på flyderen skal normalt "flugte" med bundlinien på karburatoren.
2070.jpg
2070.jpg (85.07 KiB) Vist 7419 gange
Billedet er iøvrigt fra denne karburator guide: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=4472

Re: hjælp

: 21. august 2013 20:26
af vinter
Hej tusind tak for hjælpen, jeg har nu sat en standard dyse i som hedder str. 64 og tjekket nåleventil og svømmer som i har beskrevet. og det var som det skulle være, og minsandten om ikke dyret startede. :-)) dejligt jeg prøvede så at justere karburatoren som i beskriver herinde, men kan ikke rigtigt få den til at sejtrække, hvis det er lige ud så reagerer den med det samme, men slipper man så gassen ved en lille stigning og vrider i bund igen, så tøver den og vil ikke rigtigt. men ved ikke hvor fintfølende det er om det bare skal stå 110% præcis ??

Re: hjælp

: 22. august 2013 22:49
af Kymconørden
vinter skrev:..om det bare skal stå 110% præcis ??
Fedt du fik liv i den. :thumbup:
Ja, dysen skal helst være Præcis den størrelse der passer til netop dit setup. Måske der er pillet en prop i luftfilter-kassen? eller noget med udstødningen?
Det kunne ihvertfald tyde på at den 64 dyse ikke passer helt endnu. Det at den tøver og ikke vil ta gassen, kunne minde om en lidt for lille dyse. Omvendt er det det samme der sker når dysen er lidt for stor, så det kan være svært at afgøre.
Det er lige før du skulle bruge en hund på et dyse-sæt med 10 stk, så du kan finde den der rykker bedst.