Min Kymco kører med C7HSA, og Orionen med CR7HSA tændrør. Her på siden lærte jeg lige at R står for noget radiostøj-dæmpning.
Er det den eneste forskel på de 2 tændrør? Der skulle vel ikke være noget galt i at bruge et CR7HSA til Kymcoen?
Dengang jeg stadig modtog TV-signalet via almindelig antenne, kunne jeg se på skærmen at om 1 minut ville Kaj komme forbi på sin Puck Maxi, og ganske rigtigt så kom Kaj forbi lidt efter. Hans Puck udsendte så kraftig radio-støj at man kunne se det på skærmen som pletter, før man kunne høre selve knallerten. Skulle han måske ha brugt et tændrør med R?
Tændrør: CR7HSA / C7HSA
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
-
- 15. Rang
Re: Tændrør: CR7HSA / C7HSA
Det rigtig nok sådan som du beskriver det.
R står for Resistor som er det samme som modstand på dansk.
Der er en modstand på for eksempel 5000 Ohm inde i tændrøret.
Det er det sorte du kan se her.

Her på side 3 fra en Puch Pionier står noget om det : http://www.puchvenner.dk/pdf1/books/mc_pionier.pdf
Der kan både være modstand i tændrøret og i tændrørshætten ved ikke hvorfor om det er for at være sikker hvis man sætte et tændrør i uden modstand at så er der modstand i tændrørshætten alligevel.
Og nej der er ikke noget i vejen med at bruge det med modstand, det er kun det med radiostøj for at overholde loven og sådan.
R står for Resistor som er det samme som modstand på dansk.
Der er en modstand på for eksempel 5000 Ohm inde i tændrøret.
Det er det sorte du kan se her.

Her på side 3 fra en Puch Pionier står noget om det : http://www.puchvenner.dk/pdf1/books/mc_pionier.pdf
Der kan både være modstand i tændrøret og i tændrørshætten ved ikke hvorfor om det er for at være sikker hvis man sætte et tændrør i uden modstand at så er der modstand i tændrørshætten alligevel.
Og nej der er ikke noget i vejen med at bruge det med modstand, det er kun det med radiostøj for at overholde loven og sådan.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Tændrør: CR7HSA / C7HSA
Jamen så er det monteret og godkendt.
Iøvrigt latterligt at jeg i 5 år har passet sådan på ikke at blande de 2 typer tændrør. Helt overflødigt...
Iøvrigt latterligt at jeg i 5 år har passet sådan på ikke at blande de 2 typer tændrør. Helt overflødigt...