Piaggio fly 30 -start problemer hjælp søges

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kitt
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Piaggio fly 30

Piaggio fly 30 -start problemer hjælp søges

Ulæst indlæg af Kitt »

Jeg har haft start problemer hele vinteren med min 1 årige piaggio fly den har kørt 2000 km og alle service er overholdt - den starter første gang når jeg i en halv time har lade en varm blæseovn- stå i skuret - ret dyrt i strøm - tænkte det var fordi det var vinter og frostgrader- nu er det 18 grader og den kan hver anden gang ikke starte uden ovnen - har det regnet i små 2 timer er den umulig at starte og jeg må trække hjem -orker ikke at afleverer den til forhandleren igen igen da han ikke har problemer med at starte den - kick starteren har aldrig virket - og når jeg påpejer det så prøver forhandler 4-5 gange og siger ingen problemer den virker fint - kan det være dysen der er i stykker ??? fordi der er masser af strøm på når den ikke kan starte - har dysen betydning for at starte en knallert ??? undre mig over den kan starte første gang lige så snart den er varm og når den er kold( 12-17 grader udenfor) kan jeg være heldig at starten 50/50 . men er det fugtigt i vejret eller har det regnet er det umuligt - forhandler har sagt at jeg nok gør noget forkert når jeg starter den - det skal lige siges at jeg i mange år har kørt m.c- Zuzuki DR 500 Som ikke har el starter og den kunne jeg med nemhed kickstarte hver morgen :) købte den her flotte sorte Piaggio fly - da økonomien er stram og har brug for en driftsikker kvalitets knallert til transport - da jeg kun havde hørt godt om Piaggioen - tænker nu må jeg selv finde ud af hvad pokker der er galt med den har ikke råd til at han skal skille hele maskinen ad for at finde fejlen - har sagt om det ikke høre under den 2 årige garanti - men det får jeg ikke rigtigt noget ud af han er ellers sød og venlig men som han siger jeg kan ikke finde fejlen for når han har haft den 1 til 2 uger kan han godt starte den -- er der nogle godt folk derude der kan give mig råd vejledning - og har dysen indvirkning på start af maskine ?? venlig hilsen Kit
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Piaggio fly 30 -start problemer hjælp søges

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hej Kitt.
Ok, fugt og kulde er det store problem, kører den ellers helt normalt når den først er varm og startet?
Hvis det er tilfældet, kunne det være en defekt choker. Det er jo netop dens opgave at hjælpe med opstarten. Er den defekt er koldstart en laaang proces, men bagefter kører alt normalt.
Det ville være rigtig smart hvis du har mulighed for at tjekke om der er gnist på tændrøret først? (I koldperioden hvor den ikke vil starte). Bare for at udelukke den mulighed med manglende gnist. Gnister og fugt er ikke så gode venner, så en tændings-fejl kunne også godt være tilfældet. Så kan du tjekke gnisten, kan du derved udelukke om det er den der driller, inden du går ombord i karburatoren.
Når min choker ikke er aktiveret begynder den at blive svær at starte under ca.10 grader.

En historie: Min Agility havde de samme symptomer som du beskriver. Svær at starte kold, El-start kører men starter aldrig scooteren,og i perioder umulig at starte i fugt.
Det viste sig at være CDIen der havde en fejl. Efterfølgende virkede elstart og regn var ikke længere et problem. Derfor ville det være godt at vide om tændrøret gnister, når du forsøger at starte den :thumbup:
Brugeravatar
Kitt
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af Kitt »

Tusind tak :)
Når den først er startet - kører den som en drøm - og kan sagtens stå ude i kulden 2-max 3 timer og starter så fint igen første gang jeg trykker på starteren - men kommer jeg op på 3-timer eller mere så kan den ikke igen - jeg vil få undersøgt det ting du skriver så super dejligt du gad give et råd ..
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ok, det lyder mere og mere som en død choker, eller noget i forbindelse med den :weeping:
Nu ved vi ikke hvor meget værktøj og mod på olie-fingre du har, men du kan tjekke dit tændings-system nemt ved at købe et ekstra tændrør (altid godt at ha) og så teste med det, og bare lade det originale sidde i imens.
Så skal du bare finde tændrørs-hætten og sætte den på det nye tændrør, og holde det mod noget metal på motoren..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis den ikke vil starte ved regnvej så lyder det som en dårlig forbindelse et sted, det har jeg selv prøvet på min scooter.
Når det regner og den ikke vil starte så prøv og test alt det elektriske og noter hvad der ikke virker og ryk i diverse stik for at se om du kan finde en løs forbindlse. Tag tændrøret ud og hold det på motorblokken og se om du kan få gnist.

Check at den automatiske choker virker.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Køretøjer: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Ulæst indlæg af oskar33 »

Den eneste gang jeg har haft min køretøj på værksted var det eneste som var galt et defekt choker-strømstik efter jeg havde prøvede selv at skifte karburator, men der kunne den slet ikke starte.
Brugeravatar
Kitt
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af Kitt »

Tak til alle jer der gider komme med gode råd - det er værdsat god weekend vh kitt
Besvar