Om vigtigheden af at holde sin vario i orden
: 11. april 2013 14:16
Jeg havde i efteråret en lidt kedelig oplevelse. Jeg var kørt mod "storbyen" = Køge for at foretage nogle indkøb da trækkraften pludselig forsvandt selv om motoren stadig snurrede. Heldig vis var min søn hjemme så hjælp blev tilkaldt. efter adskillelse fandt jeg at remmen var brændt i stykker. Jeg købte en ny og monterede den alt ok.
Jeg læste så senere om nogle der havde samme besvær som jeg med at skifte rem. Det var MEGET svært at trykke remmen ned så den kunne nå over krumtappen. Nu har jeg ikke kørt på lilleprutten i vinters så da jeg skulle klargøre den til forår med olieskift osv. besluttede jeg mig for at skille hele varioen og rense og smøre den. Det var et meget svært stykke arbejde da alt var groet sammen men da jeg fik det i tip top orden var der ingen problemer mere så det kan anbefales at give sin koplingsende en kærlig tur når man aligevel er i gang med at checke ruller.
Jeg læste så senere om nogle der havde samme besvær som jeg med at skifte rem. Det var MEGET svært at trykke remmen ned så den kunne nå over krumtappen. Nu har jeg ikke kørt på lilleprutten i vinters så da jeg skulle klargøre den til forår med olieskift osv. besluttede jeg mig for at skille hele varioen og rense og smøre den. Det var et meget svært stykke arbejde da alt var groet sammen men da jeg fik det i tip top orden var der ingen problemer mere så det kan anbefales at give sin koplingsende en kærlig tur når man aligevel er i gang med at checke ruller.
