Den kan jo umuligt blive dyrere end i Sverige så længe svenske kroner er billigere end danske kroner.
Den ser faktisk vældig smart ud. I år 2000 forsøgte Enemark Maskiner i Risskov at få import og salgsgodkendelse af en Tjekkisk Tribeta vareknallert med 2-taktsmotor med katalysator. der var to modeller en med tiplad og gitterbur på ladet, og en med Glasfiberkasse på 1,5 kubikmeter. Kassen havde låge bagtil og et teleskopdæmpet låg der også kunne åbnes. Priserne på disse to noget større vareknallerter skulle den gang ligge på ca. 30.000 danske kroner hvis de kunne få EU-godkendelse. Det nåede fabrikken ikke at få inden den lukkede. Det var synd for motorerne var de største PUCH nogenside har lavet som knallert 45. De var økonomiske og driftsikre og med el-start.
Den svenske knallert der her er tale om er en del mindre, men ikke mindre interessant af den grund. Og kineserne kan faktisk godt lave gode knallerter og motorcykler. Det eneste der hindrer os i at få mange til at køre i danmark er ikke knallerternes pris fra fabrik og grossistled, men derimod det danske tåbelige afgiftsystem på den slags transportmidler.
De skal nok finde på et eller andet at smide på så den ender med at koste 30K.
Og så bliver det vel en 25 Km/t det er nok for farligt at køre stærkere sagde politikeren.