Side 9 af 11
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 29. august 2012 18:42
af ---
Yep, hvis der er kun den ledning på en 30ér version. Der er også en på 45éren, men der er stikfarven en anden, og hiver man den fra hinanden, så kører motoren underlig, lyder ikke sund.
Men jo hvis man hiver stikket fra hinanden på 30éren så kører den præcis som 45éren.
Afladningstiden står der ikke nogen steder på de nye batterier, man kan se på billedet jeg tog af indpakningen at der står 20HR.
http://scootergrisen.org/forum/download/ ... &mode=view
Jeg kørte forbi en lang kø af bilister idag, føles skønt.
Jeg var på en tur på 37km idag. Batteriindikatorer en noget mere livlig end på 45éren. De sidste 10km, var den nær det røde felt når den skulle arbejde, men når marchhastigheden var nået steg den igen. Men jeg troede godt nok jeg skulle gå hjem til sidst, men den blev ved med at køre. Jeg gav den fuld "turbo" de sidste 4km, den fløj op på 45 stadig selvom den var næsten tom.
Jeg tror de batterier kan pines rigtig meget.
Frisk opladet, så kan de begge gå over 50km/t. på speedometer, de første 30km.
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 30. august 2012 12:12
af scootergrisen
Men er der ikke 2 små sorte stik man kan hive fra hinanden på 30 km/t controlleren ? Et stik med hvide ledninger og et stik med blå/hvide ?
Også på 45 km/t controlleren der er vist kun et af de små stik med blå/hvide ledninger ?
Så jeg tror kun det stik med de helt hvide ledninger er til at vælge om den skal være begrænset.
Og det andet stik med blå/hvide ledninger tror jeg er for at vælge noget der hedder "phase angle" (fase vinkel). Det kan for eksempel være 60 grader eller 120 grader (på G-Buddy står Phase angle: 120°) så hvis man tager stikket fra hinanden skifter den sikkert til 60 grader. Og det skal så vidt jeg forstår passe med sådan som motoren er bygget. Tror måske der er noget med sådan som hall sensorene er sat.
Det er i hvert fald den ide jeg får af at se billeder og læse om andre controllere.
Angående 20HR så prøv og læs
http://www.elfrasolen.dk/Support/Batter ... teri_5.htm hvis jeg ikke allerede har givet det link.
Man kan godt sælge 50Ah batterier som er dårligere end dine 26Ah/20HR batterier, hvis de kun oplyser Ah så er det ikke nok til at kunne sammenligne.
Batteriindikatorer er et voltmeter. Kunne også være meget sjovt og have et amperemeter på bare for så kunne man følge lidt mere med.
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 1. september 2012 15:25
af ---
Jo, der er 2 stik på en 30ér og 1 stik på en 45ér.
Jeg har også tænkt på at montere et Amperemeter, så man kan se hvad den bruger her og nu.
Denne er i kikkerten:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Blue-LED ... 6rk%3D1%26
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 2. september 2012 13:16
af ---
Så har jeg bestilt et par DC amperemeter på 50A, 1 til hver el-raket.
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... OC:DE:3160
Ville gerne have haft et Combi V/A men det fylder for meget, men denne kan lige være over speedometer.
10-2205-4201.jpg
10-2205-4210.jpg
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 3. september 2012 11:59
af scootergrisen
Cool.
Så kan du også følge med i opladningen. Eller der er strømmen til displayet måske slået fra når tændingslåsen er på OFF.
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 3. september 2012 20:41
af ---
Jeg vil lave det sådan at jeg kan se det øjeblikkelige forbrug, og koble den på de "fede" forbrugsledninger, og så den slukker sammen scooteren.
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 20. september 2012 22:08
af ---
Og jeg har ikke modtaget dem endnu, men der gik vist også op til 4-5 uger..
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 6. oktober 2012 15:39
af ---
....Og så kom de endelig, fra 香港 (Hongkong)
Så skal der gang i ledningsarbejdet og loddekolben igen.
Troede ikke shunten var SÅ stor, den fylder som 3 stk. ampere meter
Troede bare de havde forstørret tingene, men det VAR den faktiske størrelse.
front.jpg
bag.jpg
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 6. oktober 2012 17:10
af scootergrisen
Hvad er formålet med en shunt ?
Re: Giantco E-Buddy 2011 - Elektrisk 30´scooter
: 6. oktober 2012 22:48
af ---
scootergrisen skrev:Hvad er formålet med en shunt ?
Den er der for at hele forbruget ikke skal igennem amperemeteret. Det ville brænde af prompte.
Hvis man bare afisolerede et stykke af ledningen, sparede shunten og koblede meteret på, ville der ikke sket en dyt i displayet. Den ville bare vise 0.00
ammmetershuntIndependentSource.jpg