Nu sker der ting og sager.
Tirsdag sendte jeg klagemail til Vilh.nellemann over forløbet - og så kom der godt nok skred i sagen!.
Jeg skulle have henvendt til importøren langt før, frem for at vente på mit værksted.
Jeg har talt med en af boss'erne hos importøren. Servicechefen har splittet min Honda ad. Han har kunne se at der vitterlig var bund i mine klager over olieforbrug.
Der var dyb ridse i cylinder fra et fremmedlegme - måske en spåne fra fremstilling af motor, der ikke var fjernet. Den ridse har tilladt motorolie at sive op til forbrænding.
Det forklarer også motorstoppet : hele forbrændingssystemet var totalt tilkokset.
Jeg får alt på garantien - altså gratis.
Vilh.nellemann vil også udføre 12.000 km eftersyn ved samme lejlighed - gratis.
I starten af næste uge er jeg atter på hjul. Jeg regner med selv at hente Honda'en hos importøren.
Desuden skulle importør ha' en lille samtale med min forhandler. Vilh.Nellemann vil ikke stå model til den slags kundeservice på et Honda produkt.
Alt i alt skulle jeg have fulgt min indre indskydelse, og kontaktet importør, da jeg så den modvilje, min mekaniker, udviste til at fejlfinde Honda'en.
I morgen skal jeg tale med service chefen hos Vilh.Nellemann - og aftale hvornår scooteren kan hentes. Jeg vil se om jeg kan få ham til at tage billeder af cylinder, stempel og forbrændingssystem - det kunne være sjovt at se hvordan cirka 12.000 km's tilkoksning ser ud.