Re: Så jeg blevet Elbilsejer
: 20. januar 2020 16:28
Har i dag været i kontakt med forhandleren angående batteriindikator og den der går fra 0-50 (ved den røde pil). Den sidste skal stå på 20 under normal belastning af køretøjet, og kun gå op i det røde felt (mellem 20-50) ved spidsbelastning, såsom kraftig modvind og bakker. Ingen af delene, har jeg så oplevet endnu.
Batteriindikatoren mener han opfører sig på den måde (den første streg forsvinder lidt for hurtigt), fordi batterierne åbenbart ikke er kørt til endnu. Har kørt 160 km, indtil videre. Og så sagde han, at jeg skulle prøve turen til Hovedstaden hernede som sammenlagt er en tur på ca. 36 km (ud/hjem). Hvis jeg skulle gå død for strøm på turen, ville han gerne hente mig Flot gestus vil jeg sige.
Vi snakkede også om min tur på 29 km forrige Fredag, hvor batteriet jo var nede på næsten 0. Vi blev enige om, at det kun kunne skyldes brug af varmeblæseren/vinduesvisker på storset hele turen. Viskeren er man jo så nød til at bruge, når det regner.
Så snakkede vi også om forlygten. Han siger, at de 2 standardpærer er på 50 watt hver . Det giver også et ganske godt lys, når det er mørkt. Men det forbrug skal ned, så overvejer 2x35/35 watt, som er rigeligt til den fart "bilen" kører.
Og så kom vi ind på en måde, at holde batterierne varme på efter en tur. Det kunne f.eks. ske ved at montere nogle isoleringsplader/måtter rundt langs kanten, af batteriboksen. Det skal der kigges på ved lejlighed.
Og sidst, men absolut ikke mindst , så snakkede vi om en udvidet batteripakke. Dvs., at der ville blive monteret samme antal batterier (5 stk), under og bag sædet. De 3 kan stå lige under sædet, og de 2 bagved det.
Jeg skal jo ikke køre med passager, så at gulvpladsen optages af batterier, betyder ikke det store. Og der er jo stadig plads til varer på sædet. Nå ja, prisen for montering af den ekstrapakke, med ledninger/sikring og kontakt til "reservetank" vil koste ca. 5.500 kr. Selve batteripakken koster 4700 kr.
Billede af speedometer.
Batteriindikatoren mener han opfører sig på den måde (den første streg forsvinder lidt for hurtigt), fordi batterierne åbenbart ikke er kørt til endnu. Har kørt 160 km, indtil videre. Og så sagde han, at jeg skulle prøve turen til Hovedstaden hernede som sammenlagt er en tur på ca. 36 km (ud/hjem). Hvis jeg skulle gå død for strøm på turen, ville han gerne hente mig Flot gestus vil jeg sige.
Vi snakkede også om min tur på 29 km forrige Fredag, hvor batteriet jo var nede på næsten 0. Vi blev enige om, at det kun kunne skyldes brug af varmeblæseren/vinduesvisker på storset hele turen. Viskeren er man jo så nød til at bruge, når det regner.
Så snakkede vi også om forlygten. Han siger, at de 2 standardpærer er på 50 watt hver . Det giver også et ganske godt lys, når det er mørkt. Men det forbrug skal ned, så overvejer 2x35/35 watt, som er rigeligt til den fart "bilen" kører.
Og så kom vi ind på en måde, at holde batterierne varme på efter en tur. Det kunne f.eks. ske ved at montere nogle isoleringsplader/måtter rundt langs kanten, af batteriboksen. Det skal der kigges på ved lejlighed.
Og sidst, men absolut ikke mindst , så snakkede vi om en udvidet batteripakke. Dvs., at der ville blive monteret samme antal batterier (5 stk), under og bag sædet. De 3 kan stå lige under sædet, og de 2 bagved det.
Jeg skal jo ikke køre med passager, så at gulvpladsen optages af batterier, betyder ikke det store. Og der er jo stadig plads til varer på sædet. Nå ja, prisen for montering af den ekstrapakke, med ledninger/sikring og kontakt til "reservetank" vil koste ca. 5.500 kr. Selve batteripakken koster 4700 kr.
Billede af speedometer.