Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
: 22. juli 2012 01:41
Her den anden dag fik jeg den knækkede plastikdel ind med posten, og jeg satte straks indsprøjtningen på igen, sammen med O2-sensoren og startede dyret. Tallene fra sensoren var helt hen i vejret, men selv da jeg fordoblede benzinen og den knapt kunne køre uden at spytte og sprudle i potten viste den stadig for meget luft i forhold til benzin. Jeg måtte til sidst indse, hvad den høje tomgang og mange andre ting sagde mig: At jeg havde en kompressionslæk. Jeg puttede fingeren i udstødningskanalen for at mærke om ventilen var brændt, men dér føltes den som normal. Jeg sprøjtede så vand med en forstøver på alle samlinger mellem forskellige motordele, men heller ikke her reagerede motoren, så jeg måtte for første gang åbne hjertet af maskinen og så dette:
Jeg måtte skynde mig at samle det hele igen på grund af tidspres (arbejde) og regn, og tænker lidt for hurtigt, da jeg sætter det hele sammen, og den selvfølgelig smider olien ud på vejen på grund af det af bundpakningen som jeg nåede at fjerne. Jeg har heldigvis pakninger og ny cylinder+stempel, som jeg vil sætte på i morgen.
Stemplet har højest sandsynligt set sådan ud i mange tusinde km, men årsagen er uvist. Historien bag den er som følgende: Købt i december m. begrænsninger (#80 dyse, forhøjet gliderør og begrænset CDI), skiftet olie til 15W40 2. Januar (Thansen ekspedienten sagde at det var det eneste rigtige at bruge på en scooter, hvilket jeg senere har lært mere om ), forsøgt skiftet til #82 dyse flere gange i løbet af januar februar og marts uden at kunne køre ordenligt med det. 1. februar skiftet til 10W40, som skulle være bedre til dansk vejr og kulde end 15W40 er.
Tror i så, at dette skyldes varme fra en forkert blanding eller slid fra en for tyktflydende olie i koldt vejr? For hvis det er olien vil jeg tage cylinder+stempel med til T-hansen sammen med min kørselsbog, som jeg skriver alt i, og prøve at se om jeg kan få en eller anden form for godtgørelse eller rabat på en vare på grund af det. Hvis jeg ikke kan det, kan jeg i det mindste fortælle dem at forkert salg/rådgivning fra dem så har haft kostet mig nogle af de ædle dele i min scooter. :p
Jeg har også fået 7g Dr. Pulley ind med posten, og når motoren kører som den skal vil jeg teste dem.
Jeg måtte skynde mig at samle det hele igen på grund af tidspres (arbejde) og regn, og tænker lidt for hurtigt, da jeg sætter det hele sammen, og den selvfølgelig smider olien ud på vejen på grund af det af bundpakningen som jeg nåede at fjerne. Jeg har heldigvis pakninger og ny cylinder+stempel, som jeg vil sætte på i morgen.
Stemplet har højest sandsynligt set sådan ud i mange tusinde km, men årsagen er uvist. Historien bag den er som følgende: Købt i december m. begrænsninger (#80 dyse, forhøjet gliderør og begrænset CDI), skiftet olie til 15W40 2. Januar (Thansen ekspedienten sagde at det var det eneste rigtige at bruge på en scooter, hvilket jeg senere har lært mere om ), forsøgt skiftet til #82 dyse flere gange i løbet af januar februar og marts uden at kunne køre ordenligt med det. 1. februar skiftet til 10W40, som skulle være bedre til dansk vejr og kulde end 15W40 er.
Tror i så, at dette skyldes varme fra en forkert blanding eller slid fra en for tyktflydende olie i koldt vejr? For hvis det er olien vil jeg tage cylinder+stempel med til T-hansen sammen med min kørselsbog, som jeg skriver alt i, og prøve at se om jeg kan få en eller anden form for godtgørelse eller rabat på en vare på grund af det. Hvis jeg ikke kan det, kan jeg i det mindste fortælle dem at forkert salg/rådgivning fra dem så har haft kostet mig nogle af de ædle dele i min scooter. :p
Jeg har også fået 7g Dr. Pulley ind med posten, og når motoren kører som den skal vil jeg teste dem.