Side 5 af 9

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 11. januar 2020 07:35
af Jps
Tranberg1 skrev: 10. januar 2020 22:21 Du skal bare have et kinesisk oliefyr til 1000 kr, som er en klon af Webasto/Eberspächer, der koster en bagatel af fra 6000 kr og opefter.
Den ægte vare sidder bl.a. i elektriske golfbiler fra Garria

De er også populære i Piaggio Ape.

Den ægte 2kW udgave (5kW sælges som 2kW, da det er det vi vil have i Europa) er på størrelse med en 2 liters juicekarton med kvadratisk grundflade.

Jeg har købt fra denne sælger:

https://www.ebay.de/itm/12-V-Air-Diesel ... 3918082712
Hvor vil du placere det på bilen?

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 11. januar 2020 08:26
af Tranberg1
I stedet for det diminutive bagsæde. Eller under førersædet

Selve fyrets dimensioner er 310 х 115 х 122mm

Google Webasto D2

Hvis du tilmelder dig det tyske APE-forum er der en tråd om det: Quigley Bekommt eine Standheizung,

Eller i det andet APE-forum: https://www.ape-fans.de/viewtopic.php?t=17207&start=20

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 11. januar 2020 08:49
af Jps
Under bagsædet, er der batterier. Og selve bagsædet bruger jeg når jeg køber ind. Dvs. som bagageplads. Så der kan det ikke være.

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 11. januar 2020 09:17
af Tranberg1
Under førersædet

Du kan jo folde dig en papkasse med de angivne mål

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 11. januar 2020 09:20
af Jps
Tranberg1 skrev: 11. januar 2020 09:17 Under førersædet

Du kan jo folde dig en papkasse med de angivne mål
Det kan jeg prøve ja, men der skal der være 3 batterier, på et tidspunkt, som en slags reservetank. Så tror jeg undvære det. :)

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 11. januar 2020 10:11
af Tranberg1
Hvis det bliver minusgrader, så vil fyret spare dig strøm til opvarmning, foruden at det vil varme batteriet, så det ikke mister så meget kapacitet i kulden.

Bag duggede ruder er bedst at høre som TV-2's klassiker, og ikke hvad man oplever bag styret inde i pygmæambulancen.

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 11. januar 2020 12:58
af Jps
jeg har gemt linket :)

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 13. januar 2020 20:44
af Jps
Det blev en ret så spændende tur i bilen, i Fredags. Skulle over til min far, som bor 29 km fra min bopæl af. På turen var varmeblæseren tændt, 80-90% af tiden. Og det viste sig ikke, at være en god idé at bruge den, for var vel små 10 km fra min far, da alle streger forsvandt på batteriindikatoren.

Slukkede så for varmeblæseren, og så kom der een streg tilbage. Det betød så at farten begyndte at falde, til først 27, så 25 for at ende på 22 km/t. Jeg nåede lige akkurat ud til min far, og så kom ladestikket i, i en vis fart, da jeg havde læst, at ladetiden var på 6-8 timer, på et tomt batteri. Batteriet var så tilsyneladende opladt efter 4½ time. Pæren lyste grønt ihvertfald :). Forøvrigt var der en streg i speedometeret, der stod på 20%. Den var begyndt at blinke, på sidste del af turen. Så det var meget tæt på, et dødt batteri.

Kørte så hjem 7 timer senere, UDEN blæseren tændt ;) Den tur var noget bedre, MEN indikatoren opførte sig underligt flere gange, på turen hjem. Den kunne ikke rigtig bestemme sig til, hvor mange streger der blev brugt :)
Da jeg var næsten hjemme, viste indikatoren 5 streger???? Da jeg kom ind i indkørslen, forsvandt der 1½ streg???? :crazy:

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 17. januar 2020 21:05
af elcapitano
Tænker dit varme forbrug har kostet mellem 10-15 ampere (beregnet) på den omtalte tur. Samtidig har du haft en forholdsvis stor “last” på batterierne (varme + fremdrift)

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

: 17. januar 2020 22:08
af Jps
elcapitano skrev: 17. januar 2020 21:05 Tænker dit varme forbrug har kostet mellem 10-15 ampere (beregnet) på den omtalte tur. Samtidig har du haft en forholdsvis stor “last” på batterierne (varme + fremdrift)
Du har nok ret. Jeg har intet at sammenligne med, og har ikke en disse forstand på det elektriske i sådan en "bil".