Re: Så jeg blevet Elbilsejer
: 9. januar 2020 16:03
Ruderne/kabinen skal vel varmes op før man kører for at undgå dug.
Lidt af luften skal vel gerne blæse op ved forruden.
Lidt af luften skal vel gerne blæse op ved forruden.
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
https://scootergrisen.org/forum/
Jeg brugte også varmeblæseren en del under turen, men duggen forsvandt ikke helt alligevel.scootergrisen skrev: ↑9. januar 2020 16:03 Ruderne/kabinen skal vel varmes op før man kører for at undgå dug.
Lidt af luften skal vel gerne blæse op ved forruden.
Har såmænd tænkt på en kabinevarmerscootergrisen skrev: ↑9. januar 2020 20:31 Tror du skal opvarme kabinen inden du kører og så bruge den indbyggede varmeblæser til at holde temperaturen mens du kører.
Hvis kabinen er kold og du med det samme kører ud i vinden så er det måske for stor en opgave for en 800 watt elektrisk varmeblæser eller hvor meget strøm den nu bruger.
Du kan anskaffe en kraftigere varmeblæser som varmer kabinen op med stikkontakten (ikke scooterens batteri).
Den tænder du så et stykke tid før du skal køre.
Så er kabinen varm fra starten.
Sæt en timer på eller så den slukker ved en bestemt temperatur.
Det kan gøres meget billigt.Jps skrev: ↑9. januar 2020 21:05Har såmænd tænkt på en kabinevarmerscootergrisen skrev: ↑9. januar 2020 20:31 Tror du skal opvarme kabinen inden du kører og så bruge den indbyggede varmeblæser til at holde temperaturen mens du kører.
Hvis kabinen er kold og du med det samme kører ud i vinden så er det måske for stor en opgave for en 800 watt elektrisk varmeblæser eller hvor meget strøm den nu bruger.
Du kan anskaffe en kraftigere varmeblæser som varmer kabinen op med stikkontakten (ikke scooterens batteri).
Den tænder du så et stykke tid før du skal køre.
Så er kabinen varm fra starten.
Sæt en timer på eller så den slukker ved en bestemt temperatur.
Det er meget fint med en kabinevarmer, men den holder jo ikke forruden fri for dug, under kørsel Men køber nok en alligevel.Supercharger skrev: ↑10. januar 2020 17:14Det kan gøres meget billigt.Jps skrev: ↑9. januar 2020 21:05Har såmænd tænkt på en kabinevarmerscootergrisen skrev: ↑9. januar 2020 20:31 Tror du skal opvarme kabinen inden du kører og så bruge den indbyggede varmeblæser til at holde temperaturen mens du kører.
Hvis kabinen er kold og du med det samme kører ud i vinden så er det måske for stor en opgave for en 800 watt elektrisk varmeblæser eller hvor meget strøm den nu bruger.
Du kan anskaffe en kraftigere varmeblæser som varmer kabinen op med stikkontakten (ikke scooterens batteri).
Den tænder du så et stykke tid før du skal køre.
Så er kabinen varm fra starten.
Sæt en timer på eller så den slukker ved en bestemt temperatur.
et 230V blæser fra harald nyborg og en tidsur til stikkontakt.
Bruger det selv i min Audi A2.
blæser: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/va ... er-2000w-1
Tidsur: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/dognur-indendors
og en forlængerledning. du placerer blæser og tidsur inde i ELF'en og et langt gummi forlængerledning til et udendørs stikkontakt.
Alle streger var væk, ja. Og det med antal opladninger før fuld kapacitet, kan der måske være noget om., for min bror nævnte det, da vi snakkede om turen. Men skifter jo ikke batterier de første par år Det er triptælleren der vises under kørsel. Det samlede antal km, vises, når der stoppes.Og kunne selvfølgelig skrive det ned efter turenscootergrisen skrev: ↑10. januar 2020 21:32 Forsvandt alle stregerne efter kun 19 km fra fuldt opladt batteri?
Ved ikke hvordan det er med bly-syre-batterier men der er vist noget med at lithiumbatterier skal oplades/aflades 10-20 gange eller hvordan det er før de får fuld kapacitet.
Hvis du har triptæller så prøv også at bruge den.
Så kan du følge med der når du engang ved hvor lang rækkevidden den har.
Ellers må du bruge km-tælleren, så skal man bare selv regne det ud.
Men du har jo fint plads til en lommeregner/notesblok så du kan skrive ned hvor langt du har kørt.