Side 3 af 6

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 12. februar 2013 22:33
af ---
Ja, bestemt. :)

Men så er det godt jeg fik knap 3000kr for Giantco Sprinten. (Den var også som ny).
Havde nær købt en Puch Maxi for de penge. :mrgreen:

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 17. februar 2013 12:11
af ---
En mindre "hovsa": :)

Jeg har overset at batteripakkes BMS lukker ned, (Cut off), ved 35V. Det er jo også fint, men jeg har jo overset (Jeg vidste det jo egentlig godt), at der også er et beskyttelses kredsløb i E-Buddyens controller, der lukker ned ved 42V.(Motoren kan ikke køre under 40V alligevel). :problem:

Gu ved hvad det kommer til at betyde? At det ser ud til at LifePo pakken er tom længe før den egentlig er det.?
Eller om de 35V kun er et absolut minimum for at cellerne ikke tager skade?.

Jeg er spændt på at prøve det af, og spændt på hvor hurtig/langsomt de 48V vil nå ned på de 42V og lukke ned. :)

Ellers må jeg jo fifle med E-Buddyens controller om montere en Potmeter, der kan få den ned i hvert fald til de 40V hvor motoren ikke kan køre længere.
35v dis.jpg

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 17. februar 2013 13:47
af scootergrisen
Hvis batteriet er 48 volt så er der jo vildt langt ned til 35,2 volt så mon ikke det bare er sådan en sikkerhedsbeskyttelse så de ikke bliver helt flade.
Jeg tror nok lithium batterier skulle kunne holde spændingen længere end så mange andre batterier så jeg tror de kan holde spændingen højt selv når det er rimeligt meget afladt.

Kan da godt forstå du vil have længere rækkevidde ud af batteriet men hvis motoren ikke kan køre der under 42-40 volt så hjælper det jo ikke noget at ændre på controlleren alligevel.

Men hvor meget afladning svare 35,2 volt ikke til ?
På et 12 volt vedligeholdelsesfrit starterbatterier som har 13,1 volt når det er 100 % opladt så skulle det være 0 % opladt når det har 12,0 - 11,5 volt.

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 17. februar 2013 16:35
af ---
Ja, der er vildt langt ned til de 35.2Volt, men jeg tror de har skrevet forkert. Jeg har pløjet nettet igennem, og f.eks denne lukker ned ved 41-42.3V. Det kunne bedre passe. :)

http://www.ebay.de/itm/LiFePO4-48V-20AH ... =RTM756496

Ja. Lithium holder spændingen helt til sidst, hvor det bare lukker og slukker, så du har nok ret. Det bliver nok ikke et problem.

Og nej det giver selvfølgelig ingen mening at rode med controlleren, så den lukker ned ved de 35.2 volt, det var heller ikke det jeg ville, men det var bare for at man kunne justere cut-off til de 40 Volt. ;)

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 17. februar 2013 16:41
af ---
scootergrisen skrev: Men hvor meget afladning svare 35,2 volt ikke til ?
På et 12 volt vedligeholdelsesfrit starterbatterier som har 13,1 volt når det er 100 % opladt så skulle det være 0 % opladt når det har 12,0 - 11,5 volt.

Det kan jeg ikke helt gennemskue. :)

Det er noget med at de sidder i 16 serier og 7 parallelle. Hver celle er 3.2 Volt..... Og så er jeg stået af. :lol:

Så skulle de være helt afladet ved 35.2 Volt, dvs. helt afladt ved 1Volt pr. celle.? :shock:

Hvis man tager skemaet fra før:

16 x 3,2V = 51,2V-35,2=16V / 16 = 1 Volt.
file.jpg

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 17. februar 2013 19:16
af scootergrisen

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 17. februar 2013 19:37
af ---
Takker, fin side. :)

Jeg tror nu de har skrevet forkert. de 35.2 passer bedre til en pakke med 36Volt, når jeg kigger rundt.

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 17. februar 2013 21:16
af scootergrisen
Måske er det rigtigt.
Her står der samme : http://lifepo4.in/48v40ah-.html

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 18. februar 2013 16:18
af ---
scootergrisen skrev:Måske er det rigtigt.
Her står der samme : http://lifepo4.in/48v40ah-.html
Jo, men det var fra lige netop den side jeg fandt det fra. :)

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 18. februar 2013 16:21
af ---
Nå, men batteriet er nær. Har fået en Track &Trace fra UPS, så den er på vej ind i landet. :thumbup:

Godt nok spændt på at modtage det.