Side 3 af 3
Re: PGO G.Max 30km/t
: 4. september 2016 09:24
af Jps
Et billede af de omtalte små styr og hakket der kommer i rillen:
Re: PGO G.Max 30km/t
: 5. september 2016 06:33
af Supercharger
Godmorgen Alle.
Fik puslet lidt mere på PGO'en og afmonteret Variatoren for tjek og smøring med fedt.
Overfladen på variatoren er lidt ujævnt men glat og uden revner. Er denne moden til udskiftning?
Nåede ikke at afmontere den bagerste del, da det begyndte at øse ned.
Er det ikke meningen at variator hjul delene skal mødes ved full speed? (den har glat bøsning)

Det ser også ud som om, at remmen ikke når helt ud til periferien af variator hjulet. Må lige tjekke den anden variator hjul ved koblingen. om der er noget som blokerer for fuld gearing.

Re: PGO G.Max 30km/t
: 5. september 2016 10:21
af Jps
supercharger skrev:Godmorgen Alle.
Fik puslet lidt mere på PGO'en og afmonteret Variatoren for tjek og smøring med fedt.
Overfladen på variatoren er lidt ujævnt men glat og uden revner. Er denne moden til udskiftning?
Nåede ikke at afmontere den bagerste del, da det begyndte at øse ned.
Er det ikke meningen at variator hjul delene skal mødes ved full speed? (den har glat bøsning)

Det ser også ud som om, at remmen ikke når helt ud til periferien af variator hjulet. Må lige tjekke den anden variator hjul ved koblingen. om der er noget som blokerer for fuld gearing.

Der skal ikke bruges smørelse nogen steder ved variatoren. Jeg ville så skifte både variator og blæserhjul. Og remmen skal ikke længere ud end den kant den har lavet på variator og blæserhjul, for så ryger den af. Og der er ikke noget der blokere ved de bagerste remskiver, med mindre der er hakker i de 3 riller til styrene. Jeg ville så skifte både variator og blæserhjul
Re: PGO G.Max 30km/t
: 5. september 2016 13:10
af Supercharger
Hej KJP.
Ja. Tog en rask beslutning og bestilte et komplet variator/blæserhjul og et komplet kobling. Pris. ca.1300kr.
https://www.kgi.dk/catalog-1646.php (Vare nr.) BM33000 og BM00590
https://www.kgi.dk/catalog-1643.php (Vare nr.) BM00850
Re: PGO G.Max 30km/t
: 5. september 2016 17:38
af Jps
Godtnok. Men lad være med at bruge den gule fjeder. Den er intet værd, på en lovlig knallert.
Re: PGO G.Max 30km/t
: 18. september 2016 11:18
af Supercharger
Så er der kommet lidt nyt med renoveringen af fruens PGO.
Fik fat i et brugt komplet EGR system.
Så opdagede jeg ved at tage slangestudsen af EGR røret til udstødningen var blokeret. (af tidligere ejer)
Med behændighed og forsigtighed med et junior-metalsav, kunne jeg save toppen af EGR røret af.
Og der var rør nok til at EGR slangen kunne slutte tæt om røret.
Et lille "Bling-Bling" detalje. Nu er der lys i sæde-rummet.
Næste projekt bliver skift af gummi-urknap på speedometer glas.

Re: PGO G.Max 30km/t
: 19. januar 2017 17:38
af thomas38
hej. det sidet billde du har laget op den går til kab den varem dig kab op med der sker ikke nårt hvaed det...
Re: PGO G.Max 30km/t
: 19. januar 2017 19:05
af Jps
thomas38 skrev:hej. det sidet billde du har laget op den går til kab den varem dig kab op med der sker ikke nårt hvaed det...
Det skrev jeg på side 2, som du åbenbart ikke har læst?
Re: PGO G.Max 30km/t
: 10. februar 2017 07:41
af Supercharger
Godmorgen alle.
Låsen på PGO'en skulle skiftes. gik trægt i cylinderen.
Det var ikke "bare lige" at skifte låsen. stort set ALLE plastik skjolde skulle af. (bagfra og frem)
Eneste måde at komme til at afmontere skjoldet foran låsen er at starte bagfra og enkeltvis afmontere delene. da alt er monteret efter "bajonet-princippet)
Men det var besværet værd. nu kan man bruge låsen med lethed. og ikke som før lirke/pille nøglen rundt.
Ved ikke om det er smart med de "alt-i-een" lås. (tanklåg og sæde) det giver en stor belastning på låsecylinderen.

Re: PGO G.Max 30km/t
: 10. februar 2017 07:47
af Supercharger
Har kigget i PGO G-max diagrammet, men den er desværre ikke særlig informativt.
Da jeg afmonterede skjoldene ved tanken, dukkede denne sort-hvide ledning op med hvidt 2-polet hun multistik.
Er der nogen som har et forslag/ide til hvor denne skal tilsluttes?
Og nej det er ikke til lampen til rummet under sædet. Den har sit eget multistik (gul) (Kan ses yderst til venstre på billedet)
