Side 12 af 17
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 19. juli 2016 13:14
af 1234
Hej Katana
Er 3år og 22.000km hvad man kan forvente af Honda Vision?
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 19. juli 2016 17:46
af Katana
1234 skrev:Hej Katana
Er 3år og 22.000km hvad man kan forvente af Honda Vision?
Det tror jeg bestemt ikke!
Med service i henhold til manualen burde den kunne holde mange tusinder km.
Grunden til jeg skiftede, var at jeg ville have noget nyt. Og medmindre der kommer noget interessant fra Yamaha, beholder jeg den sorte Honda i mange år.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 20. juli 2016 09:39
af 1234
Jeg er jo en rookie indenfor scootere og aner ikke hvor langt man kan holde dem kørende. Still learning. Men ville da mene, at give 14999kr for en scooter og den så kun kunne holde i 3år /22000km, så ville jeg sq blive trist. Især når man læser om Yamaha Neos der går over 60.000km.
Jeg tror dog at selve stellet når at ruste op inden motoren giver op, for kører ca. 1000km årligt.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 20. juli 2016 09:45
af 1234
Jeg har ingen intention om at gøre noget ved scooteren, den skal køre som standart. Overvejede nye og lettere ruller på et tidspunkt og måske sker det, når de alligevel skal skiftes på et tidspunkt. Vil dog få min lokale forhandler til at lave service på scooteren med de intervaller som skrevet i manualen.
Jeg er dog ikke helt tilfreds med, at de har hældt noget 10w40 Motul på, når manualen skriver 10w30! Så det skal ændres og det tænker jeg, at jeg selv kan gøre. Har skiftet olie på biler, plæneklippere osv før, så en scooter burde være lige til.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 20. juli 2016 16:06
af Katana
Motorolie skifter jeg også selv. En 13 mm top/fastnøgle er alt hvad man behøver af værktøj.
Bemærk at der står 2 tal i instruktionsbogen : 7 ml og 8 ml motorolie; 7 er hvad der kan være i motoren ved alm olieskift. De 8 ml er hvis motoren har været adskilt.
Der står i øvrigt også 7 ml på oliepinden. Min erfaring er at der kun kan være 6,5 ml efter olieskift.
Behandles scootere ordentlig, dvs. olieskift, tændrørskift og kontrol af ventiler på 4T og service i henhold til serviceskema, kan alle scootere efter min mening køre mange km. Jeg mødte forleden en mand, der kørte på PGO 2T scooter der havde rundet 74.000 km - han fik lavet alt service hvor han havde købt PGO'en.
Ang. forventet levetid på Honda'en kan du spørge importøren, seriøse spørgsmål besvarer de.
info@vnh.dk tlf.nr 87 43 54 35
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 20. juli 2016 16:14
af Katana
Ang. dit værksted hældte 10w/40 på.
Min værksted hældte sidste gang 15w/50 på, det var hvad han havde på hylderne, og han hælder konsekvent mindst 1 ml for meget olie på!!
Efter den oplevelse besluttede jeg, at jeg selv ville stå for olieskift.
Nu er jeg på udkik efter værksted, hvor de har forstand på 4T scootere, og de har stolthed i det arbejde de udfører. - Sådan et værksted er åbenbart svær at finde.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 4. august 2016 18:04
af Katana
Olieskift på Honda'en.
Jeg glemte at rense oliesien, den skulle ellers renses ved 8000 km. Næste opgave, hvis jeg gider at lave det selv, bliver kontrol af rem og ruller.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 19. august 2016 18:10
af Katana
Honda'en er atter lovlig.
Så må jeg se, om jeg kan leve med en topfart på 40 km/t, og at cyklister kan køre fra mig på jævn vej!
På et hollandsk forum, læste jeg om en ejer af NSC50, der angiveligt havde sat ECU fra NSC110 på 50'eren, og oplevet lidt højere topfart. Men mest vigtigt : at omdrejningsbegrænseren ikke var så emsig som på 50 cc. Han kom dog ikke med yderligere oplysninger om evt. ulemper.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 27. september 2016 18:22
af Katana
Benzinøkonomi på lovlig Honda NSC 50 ser sådan ud : 47,12 km/l, 44,52 km/l, 44,21 km/l, 46,32 km/l og 46,62 km/l - ikke imponerende.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 27. september 2016 19:23
af 1234
Næh og jeg får ikke engang de tal, selvom min også er 100% lovlig, men kan selvfølgelig være noget med at den ikke når at blive varm på den 5km jeg kører frem og tilbage på job. Den kører kun enkelte længere ture, som i max 20km uden stop. Så min benzinøkonomi har ved de sidste to tankninger været på henholdvis 42,65km/l & 43,27km/l. Jeg er ikke tilfreds, men de opgivne 52km/l er for en person på 70kg og med maxhastighed på 30km/t har jeg læst og jeg kører stort set altid 40-45km/t og vejer et godt stykke over de 70kg.
Scooteren kører hos mig faktisk 44-45km/t, så intet speedometer slør der.