Side 11 af 17
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 10. juni 2015 13:34
af Supercharger
Skal den ikke pimpes op med neonrør under skjoldet.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 10. juni 2015 19:01
af Jps
supercharger skrev:Skal den ikke pimpes op med neonrør under skjoldet.
Ville da være synd, at "ødelægge" en så fin scooter, med det ulovlige stads.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 8. juli 2015 02:22
af Katana
Jeg har opdaget noget ret interessant.
Det viser sig at min scootermodel yder lidt flere hk ved et væsentligt højere omdrejningstal i ikke-eulande.
I EU yder NSC50R, med samme motor som min, 3.4 hk ved 7000 o/m.
I ikke eu lande, som f.eks Schweiz, yder den 3.6 hk ved 8250 o/m.
Skide være med de 0.2 hk mere, men at få hævet omdrejningsbegrænser til 8250 o/m ville gøre en kæmpe forskel.
Så vidt jeg kan se er der kun 2 mulige løsninger, for at få hævet omdrejningsbegrænsning på min model. 1/ Finde ny/brugt ecu fra ikke-eu Honda NSC50. 2/ Eller få "flashet" min ecu.. Jeg er dog ikke engang sikker på den sidste løsning kan lade sig gøre.
Men der er lidt at overveje.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 8. juli 2015 20:08
af Katana
Lidt mere info.
PGM-FI unit( Honda'sk ECU ) på min tidligere Europamodel havde nummer 38770-GGP-901, på en non-eu model hedder den 38770-GGP-D01.
- Og nu har jeg bestilt sidstnævnte - så må jeg se om den gør nogen forskel, eller blot er spild af penge.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 8. juli 2015 22:04
af Jps
Håber det hjælper Katana
.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 8. juli 2015 23:45
af Katana
jps, Tak.
Jeg frygter nu lidt, at det er endnu en blindgyde. Min fornemmelse, efter at have læst en del omkring på nettet, er at Honda har konstrueret motoren sådan, at det kun handler om benzinøkonomi, hvilket også er fint. Men det kunne nu have været rart hvis man kunne beholde standard variatorsættet på, hvilket giver bedre accelration fra 0 km/t end f.eks malossi, og så ikke konstant ramte omdrejningsbegrænsningen.
Det er i hvertfald mit motiv til at bruge malossi pt; at slippe for den rædselsfulde begrænsning, der slår til ved 38 - 39 km/t. Med malossi rammer jeg først "muren" omkring 60 km/t. - Jo, farten har også lidt at sige!
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 17. juli 2015 02:27
af Katana
PGM-FI modulet er ankommet til min adresse.
Nu skal jeg blot finde tid, lyst og energi til at pille diverse plastskjolde af - savner min første knallert, 1977 Gilera Touring 50, der var sgu plads til at arbejde på!.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 17. juli 2015 06:18
af Jps
Katana skrev:PGM-FI modulet er ankommet til min adresse.
Nu skal jeg blot finde tid, lyst og energi til at pille diverse plastskjolde af - savner min første knallert, 1977 Gilera Touring 50, der var sgu plads til at arbejde på!.
Så må du igang med, at lede efter en Gilera
.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 29. september 2015 17:11
af Katana
4000 km eftersyn udført. Uden noget specielt at kunne rapportere.
Hondaen virker blot - så godt, at det næsten bliver kedeligt!
Så glemte jeg at tilføje : Malossi HT ruller holdte kun 3963 km før de blev slidte. Jeg troede da at >kvalitetsruller< kunne holde væsentlig længere.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 29. september 2015 19:35
af Jps
Katana skrev:4000 km eftersyn udført. Uden noget specielt at kunne rapportere.
Hondaen virker blot - så godt, at det næsten bliver kedeligt!
Vær du glad for, at den kører upåklageligt
.