Side 11 af 13

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 29. september 2018 09:49
af Leif23cm
Hejsa.. Sikke et projekt.. Har forsøgt at gå alle ti sider igennem men min lille datter tillader ikke at jeg kan fordybe mig.. Og splitte en ny vga n1 tør jeg sgu ikke.. Mht ledningerne.. Var der nogen af dem man kunne pille af så den kørte lidt hurtigere eller var det forgæves? Den grønne der gjorde at den ikke kunne starte skal man så ikke klippe 😂

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 29. september 2018 11:15
af Dintid
Leif23cm skrev: 29. september 2018 09:49 Hejsa.. Sikke et projekt.. Har forsøgt at gå alle ti sider igennem men min lille datter tillader ikke at jeg kan fordybe mig.. Og splitte en ny vga n1 tør jeg sgu ikke.. Mht ledningerne.. Var der nogen af dem man kunne pille af så den kørte lidt hurtigere eller var det forgæves? Den grønne der gjorde at den ikke kunne starte skal man så ikke klippe 😂
Den grønne ledning er blot hvis støttefod er monteret på den anden side.

Der er 2 sikre ting, der er forskel på fra 30 og 45, som man kan ændre
  • Indsugningspakning, der sidder der foran kaburatoren, under det sorte stykke, der går mellem den og motoren. Koster kr. 20 hos thansen.
  • Begrænsningsskive i variatoren
Der var vist noget med en boks der var forskel på og en anden ting i motoren, men der er vist ingen data på det endnu?

Der er ingen ledninger man lige kan klippe eller lign.

Evt få et værksted til at se på ovenstående 2 ting, hvis du vil have det ændret. Der er dog ret kraftig bøde for at køre for hurtigt, da % overskridelse hurtigt bliver høj, når udgangspunktet er 3km pr 1% ved en 30km model.

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 29. september 2018 16:25
af scootergrisen
Selv hvis der var en ledning der kunne fjernes for at køre med højere omdrejninger så ville du stadig skulle starte med variatoren fordi hvis variatoren er begrænset og du køre med høje omdrejninger så er det ikke godt for motoren.

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 30. september 2018 17:38
af MissMille
Jeg synes der er brug for flere ordentlige scooternørder på Bornholm.
Har nu ned ad bakke formået at banke det lille sorte lyn op på 36km/t og jeg var meget begejstret.
Mere end en 32-årig kvinde burde blive over sådan noget. Det var pinligt :D

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 30. september 2018 21:47
af Dintid
MissMille skrev: 30. september 2018 17:38 Jeg synes der er brug for flere ordentlige scooternørder på Bornholm.
Har nu ned ad bakke formået at banke det lille sorte lyn op på 36km/t og jeg var meget begejstret.
Mere end en 32-årig kvinde burde blive over sådan noget. Det var pinligt :D
Imponerende den går så meget over 30 faktisk. Jeg kan max få min op på 48 i meget korte perioder. 47 er derimod der normale sted den topper for mig.

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 30. september 2018 22:27
af LitRain
Har lige selv købt en n1'er er det muligt bare at pille skiven ligesom en HOT 50 for at få mere fart? eller er det en del mere kompliceret

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 30. september 2018 23:09
af scootergrisen
LitRain skrev: 30. september 2018 22:27 Har lige selv købt en n1'er er det muligt bare at pille skiven ligesom en HOT 50 for at få mere fart? eller er det en del mere kompliceret
Der er en forhøjning på bøsningen så du skal have en glat bøsning.
viewtopic.php?f=3&t=3331&start=10#p23190

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 1. oktober 2018 07:09
af Dintid
LitRain skrev: 30. september 2018 22:27 Har lige selv købt en n1'er er det muligt bare at pille skiven ligesom en HOT 50 for at få mere fart? eller er det en del mere kompliceret
Og indsugningspakningen skal skiftes til en fra en 45, som er uden begrænsning. Koster kr 20.

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 2. oktober 2018 10:35
af LitRain
Tak, hvad med CDI-boksen skal den skiftes?

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

: 2. oktober 2018 15:47
af scootergrisen
Der er ikke nogen CDI-boks men du kan prøve og tilslutte ECU'en til en computer og se om du kan omprogrammere den hvis du kan finde noget software til det.
Longjia og T. Hansen vil ikke udlevere filer til det.