Re: Forstørre batteri på el-scooter
: 21. oktober 2024 23:29
Det er også derfor jeg mener det er det forkerte løbehjul du har købt.
Hilsen Leif.
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
https://scootergrisen.org/forum/
Det er også derfor jeg mener det er det forkerte løbehjul du har købt.
Hehe ok, men Leif det er lidt for sent nu. Lad os se fremad heheLandbo skrev: ↑21. oktober 2024 23:29Det er også derfor jeg mener det er det forkerte løbehjul du har købt.
Hilsen Leif.
Det der er galt, er du har købt et el-køretøj med en fast batteripakke med en aktionsradius langt mindre end den du forventer at køre, derfor er det det forkerte køretøj når der ikke kan skiftes batteripakke.SteenKolding skrev: ↑21. oktober 2024 23:09Det er nok muligt at jeg har købt det til noget andet end det var beregnet til. Jeg vil køre længere end det er designet til. Som en lille transporter på et fabriksområde etc. så er den sikkert fin. Men hvis man vil længere så begynder jeg at se begrænsningerne.Landbo skrev: ↑21. oktober 2024 23:02Så må det være det forkerte løbehjul du har investeret i. Eller måske alligevel ikke hvis det skal leve op til sit Danske navn efter de max 20 km.SteenKolding skrev: ↑21. oktober 2024 22:41
Batteriet kan desværre ikke afmonteres. Det er placeret under trinbrættet.
Hilsen Leif.
En lille kineser på 40 kg kan sikkert køre 45 km på den. Men hvis man vejer 100 kg og kører i 40 graders varme, så får jeg ikke mere end 20-25 km ud af den.
Der er ikke noget elektrisk der vil forhindre dig i at parallelkoble flere celler med dem der er i batteriet i forvejen eller skifte dem der sidder der i forvejen ud med celler med en større kapacitet hvis du kan finde nogle. Men jeg kan ikke overskue om du selv magter at lave det uden der kommer røg og brand.SteenKolding skrev: ↑21. oktober 2024 23:33Hehe ok, men Leif det er lidt for sent nu. Lad os se fremad hehe
Og det er den absolut mest komfortable jeg kunne finde til prisen. Som man kan se, så er stellet bukket rundt for at holde sædet. På andre løbehjul med sæde er det bare en pind ned i bundpladen, og de kan blive skæve eller knække. Og den her har noget større hjul hvilket er en verden til forskel. Det var derfor jeg valgte den.
Jeg tænker seriøst på at udskifte batteriern med nogen af større kapacitet. Men jeg er i tvivl om den "controller" der styrer opladning og viser restbatteristand kan overskue at der pludselig er 4 gange mere kapacitet.
I dit batteri ligger der 10 celler i serie. Det er det man kalder et 36 Volts batteri. Hver "celle" består så af 3 eller 4 Li celler i parallel, hvilket giver mindst 30 Li-Ion celler til mindst 20 kr stykket for bare at lave det du har nu.SteenKolding skrev: ↑21. oktober 2024 23:29 Hvis batteriet/batterierne er på 7 Ah og 42V, så er det da nogle mærkelige små batterier der ligger i, er det ikke? Fx 11 små batterier á 600 mAh og 3,7 volt giver omkring 7 Ah. Normalt er et 18650 på mindst 3800 mAh og 3,7 volt. Jeg synes umiddelbart det lyder lidt mærkeligt.
Hvis jeg lagde 11 stk. 3,7V 18650 batterier i, så ville jeg få over 40 Ah i stedet for 7 Ah.
Tak. Jeg tænker at 500-700 kr vil være ok. Måske mere.scootergrisen skrev: ↑22. oktober 2024 12:03 Find ud af hvor meget du maks vil betale.
Hvis du ganger volt og Ah får du watt-timer som er interessant til at få en ide om rækkevidde.
Så hvis batteriet er 36 volt * 7 Ah så er det 252 Wh.
Opladeren giver en lidt højere spænding end batteriet har for at kunne oplade det.
Men hvad skal jeg forvente at give hvis jeg vil have mindst 20 Ah?scootergrisen skrev: ↑22. oktober 2024 12:40 Ah.
Det kommer du ikke langt med.
Tjek prisen på et originalt batteri.